Op of over het randje?
Zeik je concurrentie nooit af, is een veel gehoorde uitspraak als het om marketing of sales gaat. Maar je kan soms op een ludieke manier wel je concurrentie een stoot onder de gordel geven. De Media Monks Business plan video viel over het algemeen in goede aarde. De meeste mensen vonden hem leuk gedaan, moest kunnen. Nu kwam ik bovenstaande video tegen op Arbeidsmarkt.blogo.nl. Ik vraag me af: is hij op, of over het randje? Is dit nog grappig of laag bij de grondse concurrentie bashing?
Het is in ieder geval niet grappig…
Het eerste woord dat bij mij opkwam was “stom”. Denk dat ik het daarbij laat…. 😉
Met zulke genant slechte video’s zet een organisatie vooral zichzelf voor lul.
Geen idee waar het over gaat…
Ik vind het een beroerd filmpje dat werkelijk nergens op slaat.
Een eenmalig iets als van de Media Monks kan op zich nog wel. Er zijn echter voorbeelden te vinden van blogs & sites die zich meer richten op het zieken van de concurrentie in plaats van te berichten over de eigen producten, diensten en ontwikkelingen. Ik noem een Jaap.nl, die op de blog weinig inhoudelijks te vertellen heeft… Zonde van de tijd en moeite, net als het AGO/NOA filmpje. Ben benieuwd of er nog meer van zulke voorbeelden te vinden zijn? Iemand?
Erg flauwe hap, beetje kansloos zelfs…
Het kan grappig zijn. dit filmpje is overigens echt k*t maar goed.
Het nadeel van dergelijke acties is dat je kan zeggen: “Als ze het daarvan moeten hebben kunnen ze er blijkbaar niet inhoudelijk op de concurrentie ingaan”
@Paul: kan je uiteleggen wat je bedoeld met: echt k*t maar goed?
Ik kan het tweeledig opvatten, echt k*t, maar goed (dus dat je het gewoon slecht vind) of vind je het nu wel een goed fimplje, maar van slechte kwaliteit?
het ging me om de kwaliteit van het filmpje…het idee is wel grappig vind ik.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!