eMarketer stelt verwachtingen online mediabestedingen bij

3 december 2008, 04:20

eMarketer stelt verwachtingen bij online mediabestedingen

Op basis van de meest recente online mediabestedingen in de VS, heeft eMarketer haar voorspellingen voor de online mediabestedingen in de VS bijgesteld. Zo verwacht het dat de totale online mediabestedingen volgend jaar uitkomt op 25,7 miljard dollar. Dat is 8,9 procent meer dan de 23,6 miljard dollar die dit jaar naar online media gaat. Nog steeds prachtige groeicijfers maar voor het eerst geen groei met dubbele cijfers. eMarketer verwacht overigens dat vanaf 2010 de groei weer zal toenemen.

Opmerkelijk is de verwachting dat de bestedingen aan search beduidend minder zullen zijn de komende jaren. Verwacht eMarketer dit jaar nog een groei van 21,4 procent, voor de komende jaren zal de toename in bestedingen aan search niet boven de 15 procent uitkomen. Veruit de grootste toename wordt verwacht op gebied van online video advertising waar dit jaar nog een toename van 81 procent wordt verwacht en ook de komende jaren de groei ruim boven de 40 procent per jaar zal liggen. eMarketer verwacht dat de grootste klappen vallen op gebied van sponsorships en classifieds.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Ook opmerkelijk is dat bestedingen aan online display ads, in tegenstelling tot wat de meesten zouden denken, ook de komende jaren weer zal toenemen.


    3 december 2008 om 05:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!