Viktor en Rolf reclameman van het jaar

Viktor en Rolf reclameman van het jaar

{title}Viktor&Rolf zijn de nieuwe Reclameman van het Jaar (zie ook: De Telegraaf en MarketingTribune). Dat werd gisteravond bekend gemaakt in Studio K in Amsterdam. Job Cohen, de vorige reclameman van het Jaar, was zo aardig om de prijs uit te reiken aan het ontwerpersduo. Maar die bliefden niet op te komen draven: de heren waren in Milaan. En ze hebben niet zoveel met reclame of met pers en media. Hou jezelf exclusief en schaars: óók een marketingstrategie.

Viktor&Rolf winnen volgens het juryrapport omdat ‘beide Nederlandse heren merkiconen zijn geworden die internationaal grote bekendheid genieten. Hun shows zijn briljante explosies van creativiteit, trekken altijd weer de aandacht. Het merk V&R wordt uitgerold via onder meer eigen geuren, samenwerking met H&M en in 2008 met Diesel. Ze zijn de trots van onze creatieve industrie.’ Naast de prijs voor Viktor en Rolf van de vakjury won Jan Willem Sieburgh de publieksprijs voor zijn werk als zakelijk directeur van het Rijksmuseum.

Verder werd bekend dat Karian Weijers en Thijs Biersteker (van reclamebureau Wieden+Kennedy) de Gouden Zaag van 2008 mee naar huis mochten nemen voor jong creatief reclametalent en dat Renée Peeters (BR-ND Positioneringsgroep) de nieuwe Shooting Star voor SRM Marketingtalent wint.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Slimme actie van ze. Lekker exclusief blijven en niet voor iedere feestje opkomen draven.

    geplaatst op
  • Goed idee dit : kies mensen die niets met reclame hebben, niemand hen daarmee associeert en die niet komen opdagen bij de prijsuitreiking.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.