MENG: Marketeers moeten nog veel leren over Web 2.0

MENG: Marketeers moeten nog veel leren over Web 2.0

De meerderheid van de marketeers in de VS is nog in de vroeg-experimentele fase waar het gaat om het gebruik van social media. 80 procent zegt de ‘core elements’ van Web 2.0 nog niet volledig te hebben geïntegreerd in de marketing mix. Dat blijkt uit een onderzoek van de Marketing Executives Networking Group (MENG), via: MarketingCharts.

Onder de meest genoemde en gebruikte social media tools waren social networking sites als MySpace en Facebook. Ook blogs en videosharing sites werden vaak genoemd. Zie ook onderstaande tabel:

{title}

Andere hoofdpunten die uit het survey naar voren kwamen:

  • 67 procent van de ondervraagden ziet zichzelf als een beginner met het gebruik van social media
  • Meer dan 87 procent van de respondenten meet de ROI van social media marketing inspanningen niet regelmatig
  • Men ziet dat er toekomst zit in het gebruik van social media voor marketingdoeleinden, maar vergelijkt ‘die wereld’ nog graag met het Wilde Westen.
  • Ondanks een gebrek aan expertise zegt 67 procent het social media advertising budget omhoog te gaan trekken in 2009
{title}

De voorzitter van Meng, Richard Guha zegt: ‘Our members are excited about the potential of social media, but most have not yet fully integrated social media practices into their traditional marketing efforts. While many marketers are worried they’re missing the boat, in reality even the Fortune 500 companies don’t feel they’ve mastered social media just yet.’


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Het is ook niet gek. De inzet van Social media vereisen hele andere houding van bedrijven. De vereiste transparantie en openheid in de dialoog met de doelgroep is vaak nog even wennen.

    geplaatst op
  • De inzet van gratis Social Mediatools door bedrijven vereist veel kennis van de mogelijkheden en de onmogelijkheden die het zogenaamde web 2.0 biedt. Om deze kansen aan organisaties te openbaren lanceert Isobar Nederland vandaag een nieuwe, full service, propositie op het gebied van Social Media Marketing: Isobar Human Media.
    Voor meer informatie hierover kijkt u op: http://www.isobar.nl/humanmedia.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.