Bedrijfsstreaker werft nieuwe collega’s

12 november 2008, 08:02

Fresh Connections is een snelgroeiend ICT-detacheringbureau. Omdat er altijd sneller gegroeid kan worden is de organisatie op zoek naar nog meer “nieuwe, leuke, gedreven en enthousiaste jonge mensen”. Om deze mensen ook snel en effectief te bereiken is er gekozen voor twee spotjes die “opvallen”. Omdat dit de eerste visuele campagne is van FreshConnections, is het vooral afwachten in hoeverre het beoogde virale effect wordt bereikt. De spots worden momenteel ingezet op Radio538.nl en Radio Digitaal. Bij RadioDigitaal is de commercial onder andere te zien op de stations Hitzone, Dance Department en Non Stop 40.

Met een huidige click-through-rate van 4,05, zijn de verwachtingen hooggespannen. Ik vind de commercials persoonlijk in ieder geval erg grappig. Maar wat vinden jullie van deze actie? Ik ben erg benieuwd! Hier is de tweede commercial te zien.

Ernst Dirkzwager
Country Manager Nederland bij Readpeak

Ernst Dirkzwager is sinds juli 2007 blogger bij Marketingfacts. Na jaren in videoadvertising is hij sinds januari 2024 Country Manager voor Readpeak. Readpeak is een native advertising platform met een premium 2 premium approach.

Categorie
Tags

8 Reacties

    ernstdirkzwager

    @Dries,

    Dit is het begin. Als ik het goed heb begrepen volgen er meer. Die van terry tate had ik nog nooit gezien. Maar is wel een hele andere insteek en erg Amerikaans.


    12 november 2008 om 10:14
    Gosse AdB

    Ben ik de enige die er niets van snapt? Ik zie geen enkel verband met het werven van “nieuwe, leuke, gedreven en enthousiaste jonge mensen”.

    @Ernst:

    Omdat je blijkbaar bij 538 werkt, riekt dit naar “pluggen”, of moet ik zeggen “plaatjes pluggen 2.0”?


    12 november 2008 om 14:59
    ernstdirkzwager

    @ Gosse

    Ik ben op zoek naar feedback voor een klant van mij. Het filmpje doet het wat betreft click-ratio erg goed, maar ik ben erg benieuwd wat de specialisten ervan vinden.

    Er zijn veel vragen, die hier op MF beantwoord kunnnen worden.

    -Is dit een goede insteek voor een eerste campagne?

    -Hoe zou je het anders kunnen aanpakken?

    -Wat zou er van een eventueel vervolg verwacht mogen worden?

    Misschien heb ik de vraag “Maar wat vinden jullie van deze actie? Ik ben erg benieuwd!” iets te open gesteld, maar dat is mijn bedoeling.


    12 november 2008 om 15:50
    the dude

    Wat dacht je van het inschakelen van video portals.


    12 november 2008 om 15:57
    Hans Keeren

    @Ernst Dirkzwager, ik vind het een beetje gewoontjes. Ik heb hem op youtube beoordeelt met drie sterren en dat is ook wat het publiek ervan vond. Nou moet ik zeggen dat het ook moeilijk is om origineel te zijn. Ik wens je veel succes!


    12 november 2008 om 16:52
    Jordan van Es

    @Gosse: Hoe beeld je in een filmpje op een leuke manier uit dat je op zoek bent naar “nieuwe, leuke, gedreven en enthousiaste jonge mensen”…??

    Ben zelf medewerker van FreshConnections en kan je wel iets vertellen over het ontstaan van deze filmpjes. Naar aanleiding van diverse gesprekken met een reclame advies bureau is uitgekomen dat de medewerkers FreshConnections zien als een professionele en serieuse werkgever, waar (en daar werd veel belang aan gehecht) altijd ruimte is voor ontspanning en plezier. Vanuit deze gedachte zijn zij met dit idee gekomen.

    Intentie is om de aandacht te wekken, dit lijkt gelukt. Of het ook het gewenste effect oplevert (nieuwe werknemers) moet nog blijken, vooralsnog is het veelbelovend. We staan nu voor de keus hoe verder te gaan…

    Eenieder bedankt voor de eerlijke en open reacties!


    12 november 2008 om 19:32
    ernstdirkzwager

    @ Martijn

    Thanks, ik zal daar de volgende keer beter op letten


    17 november 2008 om 08:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!