Filmpje van een fan: Radio 538 vs SkyRadio

6 november 2008, 06:27

Pas 200 keer bekeken op YouTube op het moment van schrijven. ‘Een filmpje van een fan,’ zo omschrijven ze het bij Radio 538 (we zijn getipt door dat radiostation, de strekking van het filmpje kwam ze kennelijk goed uit, er is bezworen dat er géén opdracht is gegeven hiertoe). Het grove fragment dat in deze remake van die gezellige SkyRadio reclame is gebruikt, zou afkomstig zijn uit The Big Lebowski. Wat vinden jullie ervan, is dit goed en slim gedaan? Viraal effect? Consumer generated advertising/brand bashing? Ben heel benieuwd of ze hier bij 538 blij mee blijven. Tekst is wel erg grof.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

15 Reacties

    mgvandenbroek

    200 keer? Ik bedoel 1400 keer. Gaat nu dus ineens vrij hard….


    6 november 2008 om 06:42
    Remco de Vries

    @matthijs. Ja ik ging even los met clicks 😉

    Grappig filmpje, veel virale waarde? mwah.


    6 november 2008 om 06:51
    ZantinghBozic

    Erg geinig gedaan. Goed voor de knipoog en mooi gebruik gemaakt van bestaande beelden. Maar dit soort dingen werken m.i. alleen als het oorsponkelijke filmpje bekend genoeg is.


    6 november 2008 om 07:46
    Pieter Willemsen

    Ik vraag me toch echt af of dit door een ‘amateur’ is gemaakt…


    6 november 2008 om 08:04
    Roderick

    Als dit door een amateur gemaakt is, dan is het toch niks meer dan een leuk filmpje. Is de vraag of dit ‘slim’ gedaan dan nog wel relevant? En zoals het er nu op lijkt is het enige virale affect, het feit dat jullie het hier neerzetten. Dus meer een self-fullfilling prophecy.

    Wel leuk gemaakt trouwens.


    6 november 2008 om 08:28
    mgvandenbroek

    @Roderick: Oneens. Filmpje is sind maandag van 50 views naar 1400 gegaan, vóórdat we het hier publiceerden. Denk dus, dat het elders ook is opgepakt.

    Ik denk dat de vraag of het slim gedaan is wel degelijk relevant is. Alleen op die manier krijg je als maker van zo’n filmpje (kost wel wat tijd) de aandacht waar je waarschijnlijk op hoopt. Toch?


    6 november 2008 om 09:13
    Maurice

    Waar het nog meer geplaatst is kan je uiteraard zien door op statistics & data te klikken onder de video!

    wat blijkt, 31 oktober (vrijdag) geplaatst op youtube. En gisteren op de site van 538


    6 november 2008 om 12:29
    mgvandenbroek

    @Maurice, ah, natuurlijk. Tnx. Verhelderend 😉

    Op 538 schrijven ze (onder de titel: ‘DE NIEUWE RADIO 538 COMMERCIAL?!?’): “Sommige luisteraars barsten van de creativiteit en dat kan leuke dingen opleveren. Op internet staat een geweldig filmpje. Het is niet onze nieuwste Radio 538 commercial, maar toch willen we ‘m je niet onthouden… Check het filmpje!”


    6 november 2008 om 12:35
    Patrick

    @Maurice: Kloppen die gegevens op Youtube onder ‘statistics & data’ wel? Ik zie marketingfacts daar namelijk niet bij staan.


    6 november 2008 om 14:54
    Johan

    Sjonge jonge, wat mij betreft kan het wel een beetje minder met dat belachelijk grove taalgebruik…


    6 november 2008 om 18:15
    media

    @Ernst: kan je iets meer zeggen over deze campagne? Wie heeft het filmpje nu gemaakt? Hoe is daar aandacht voor gevraagd/gekregen? En wat heeft het aan exposure opgeleverd? Is 538 er uberhaupt bij betrokken geweest? Leuke video!


    9 november 2008 om 14:33
    Ernst

    @Marco. Is geen campagne of iets dergelijks. Ik heb m van een collega doorgestuurd gekregen. Is echt een fan geweest die met wat simpel knippen en plakken, dit in elkaar geklust heeft. Ik herkende zelf dat stukje uit de “Big Labowski” direct omdat ik de film 6 keer heb gezien. Wat betreft exposure is er volgens mij nog niet zoveel bijzonders gebeurd. Ben m verder ook nog nergens tegengekomen. Zie net dat ie 3100 keer bekeken is op youtube, dus weinig spannends.


    10 november 2008 om 08:15
    Dennis

    Volgens mij zitten hier een paar mensen in het complot en dus een beetje te liegen


    11 november 2008 om 07:32
    mgvandenbroek

    @Dennis: Zeker! Wie allemaal?


    11 november 2008 om 07:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief