• Mobile
    wordt gesponsord door

Mobile Monday met Bruce Sterling over The Internet of Things

Mobile Monday met Bruce Sterling over The Internet of Things

Gisteren was weer een Mobile Monday in Amsterdam waarvan hier een 5-tal videoreportages:
  • Bruce Sterling, editor van Wired Magazine over the internet of things
  • Yuri van Geest over zijn G1 met Android
  • Raymond Perrenet, directeur T-Mobile over zijn iPhone ervaringen
  • Jeroen van Glabbeek directeur CM over de SMS boodschap
  • Maarten Lens-FitzGerald over zijn laatste ervaringen met kanker 2.0

Bruce Sterling
Bruce Sterling mocht vanaf de kansel van de Rode Hoed als een ‘mobile priest’ het publiek vertellen dat de mobiele telefoon ‘helemaal niet belangrijk is’. Dat device, zo predikte Bruce, is slechts de opmaat naar ‘The internet of things’. De mobiele telefoon zal de mensen die geinteresseerd zijn in internet kapot maken. Een duivels apparaat? Zie hier het blog van Bruce Sterling.

Yuri van Geest
Yuri van Geest heeft hem tijdens Mobile Monday: de G1 van T-Mobile met Android. Yuri wil nooit meer iets anders. Hij is helemaal enthousiast over het nieuwste opensource operating system van Google. Hij vindt de user experience geweldig (hoewel de batterij niet best is zag ik en Wifi niet werkte in de Rode Hoed tijdens Momo). De applicatie store is helemaal open en wordt niet gemanaged door Google of T-mobile (zoals dat bij Apple wel gebeurt) en je kunt lekker met je vingers, het toetsenbord of de trackball aan het werk.

Raymond Perrenet
Raymond Perrenet van T-Mobile deelde zijn iPhone ervaringen op Momo Monday. Welke iPhone applicaties zijn populair? Hoeveel data gebruiken ze vergeleken met andere toestellen?

Jeroenvan Glabbeek
Jeroen van Glabbeek is een van de jongere high tech ondernemers met een aardig bedrijf in Nederland. Volgens zijn eigen zeggen is hij dit jaar marktleider in SMS versturen in Nederland met 25 medewerkers, 20 miljoen omzet en meer dan 300 miljoen SMS’jes die hij voor televisie partijen, banken en overheidsorganen wegstuurt. Hij is ervan overtuigd dat het succes van commerciële SMS’jes maar pas begonnen is en dat 90 procent van de bedrijven in de komende 5 jaar een SMS-strategie nodig zal hebben en gaat implementeren.

Maarten Lens-Fitzgerald
Maarten Lens-Fitzgerald is weer back on the stage. Woensdag is het voor hem erop of eronder: hij krijgt dan het rapport over de voortgang van de strijd tegen zijn ziekte. Zie ook zijn blog!


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.