Startups aan de bak: Win tickets voor PICNIC!

8 september 2008, 06:21

{title}25 startups kunnen gratis en voor niets naar PICNIC. Maar daar moeten ze wel wat voor doen: ze moeten zichzelf portretteren onder de noemer “7 Days In The Life Of A Startup”. Noem het een mini-documentaire, noem het een zelfportret, noem het een real life soap, maar aan de bak moeten ze. Beer & Innovation organiseert de wedstrijd ism PICNIC. Lees maar:

Beer & Innovation (het initiatief dat startups en specialisten bij elkaar brengt om onder het genot van een pint plannen op een hoger plan te brengen) organiseert een wedstrijd waarbij 25 startups een passpartout voor nieuwe media evenement Picnic kunnen winnen. Maar daar moeten ze wel wat voor doen! Onder de noemer 7 DAYS IN THE LIFE OF A STARTUP moeten ze zich zeven dagen lang in video profileren.

Wat moet je als startup doen?

Je moet laten zien wie je bent, waar je voor staat, hoe je de wereld gaat veroveren, maar je mag ook laten zien hoe je de eindjes aan elkaar knoopt, hoe je tot diep in de nacht doorzwoegt, etcetera. Je mag het zelf weten. Maak een mini documentaire van een week, maar maak hem boeiend, maak hem spannend en laat zien waarom jouw startup leuk, goed en belangrijk is. Een volstrekt subjectieve jury maakt de keuze, protesteren is niet mogelijk. Hier de regels voor startups:

  • Maak een account aan op Seesmic, de video startup van Picnic-spreker Loic LeMeur en wordt vriend van ‘beerandinnovation’ aldaar.
  • Mail naar info@beerandinnovation.nl dat je mee wilt dingen naar de Picnic kaarten en laat weten hoe je op Seesmic heet en waar we je kunnen vinden. Dat is essentieel!
  • Produceer gedurende zeven dagen minimaal één videobijdrage per dag op Seesmic. Je kunt daar gemonteerde filmpjes uploaden, maar ook je verhaal simpel voor de webcam doen. Doe het in het Engels, maar als je je daar niet makkelijk bij voelt mag Nederlands natuurlijk ook.
  • Seesmic is een communicatieplatform. Je startup onder de aandacht brengen is ook communicatie. Mensen gaan bij Seesmic op je films reageren, vragen stellen, opmerkingen maken. En betrokkenen bij Beer & Innovation roeren zich ook. Reageer daar op en doe er wat mee. Want ook daar wordt naar gekeken bij de selectie van de winnaars van tickets.
  • Zorg dat de laatste aflevering van 7 DAYS IN THE LIFE OF A STARTUP op 19 september verschijnt, oftewel begin uiterlijk 13 september met films op Seesmic!

Zet hem op! Maar weet wel dat buitenlanders ook meedingen naar de 25 tickets!

En…. er is op 25 september ook een Beer & Innovation sessie op Picnic met o.a. Werner Vogels (Amazon) en aandacht voor startups Soocial en Wakoopa. En in oktober staan vier sessies gepland waarbij startups en specialisten in de kroeg aan de stamtafel schuiven. Hou daarvoor de site van Beer & Innovation in de gaten. Of laat op info@beerandinnovation.nl even weten dat je de onregelmatig verschijnende nieuwsbrief wilt ontvangen.

Erwin Blom (Wormer, 1961) is voormalig hoofd van de afdeling Digitaal van de VPRO en mede-oprichter van The Crowds, een bedrijf dat zich specialiseert in ’social media’ en 'Fast Moving Targets', een platform over innovatie op het gebied van media, technologie en communicatie.

Categorie
Tags

7 Reacties

    Feeder

    Dit moeten we maar eens gaan doen! Nu alleen nog even een webcam kopen. 🙂


    8 september 2008 om 07:17
    mgvandenbroek

    Prachtig initiatief. Ik ben benieuwd naar de hoeveelheid inschrijvingen en naar de video’s. Hou ons daarvan op de hoogte, Erwin!


    8 september 2008 om 09:20
    Laurens T

    Leuk idee ja. Ben benieuwd naar de inzendingen hier voor!


    8 september 2008 om 09:24
    John Nota

    Kaartje is in de pocket. Beer & Innovation, muchos gracias!!


    19 september 2008 om 10:56
    mgvandenbroek

    @John: congrats! En ik zie je in A’foort!


    19 september 2008 om 11:08
    John Nota

    @ Matthijs: thanks, zie je binnenkort!


    19 september 2008 om 14:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!