Google introduceert ‘real-time judgment’ in Adwords

Google introduceert ‘real-time judgment’ in Adwords

Google is een stap verder gegaan in het verfijnen van het kwaliteitsmechanismen (quality score) van zijn advertenties. ‘Most importantly, we are replacing our static per-keyword Quality Scores with a system that will evaluate an ad’s quality each time it matches a search query,’ schrijft Google op het Inside Adwords Blog (via: Cnet).

Met de komende update wordt de bepaling van de quality score dus realtime in plaats van statisch. Cnet schrijft: ‘With coming updates, ad quality will be judged at the time a user searches.’ Omdat de kwaliteit (en dus het al dan niet plaatsen van een advertentie door Google) nu afhangt van de evaluatie per opgegeven zoekquery, zullen keywords ook niet meer als ‘inactive for search’ aangemerkt staan (lees ook ZoekmachineMarketingBlog).

 

 

 

Ook gaat het mechanisme voor de rapportage van resultaten op de schop. Werd vroeger het minimale bod voor ieder keyword getoond aan de adverteerder, na de aanpassingen zal Google inzicht geven in de kosten die adverteerders morgen verwachten voor een hoge positie. Google schrijft: ‘We’re replacing minimum bids with a new, more meaningful metric: first-page bids. First-page bids are an estimate of the bid it would take for your ad to reach the first page of search results on Google Web search.’


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Vooral de real-time quality score vind ik een mooie ontwikkeling waar ik al langer op zat te wachten. Testen gaat op die manier ook een stuk sneller, omdat het effect direct duidelijk is.

    Lijken vooralsnog dus positieve updates te zijn. Goed werk!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.