Google introduceert ‘real-time judgment’ in Adwords

25 augustus 2008, 04:14

Google is een stap verder gegaan in het verfijnen van het kwaliteitsmechanismen (quality score) van zijn advertenties. ‘Most importantly, we are replacing our static per-keyword Quality Scores with a system that will evaluate an ad’s quality each time it matches a search query,’ schrijft Google op het Inside Adwords Blog (via: Cnet).

Met de komende update wordt de bepaling van de quality score dus realtime in plaats van statisch. Cnet schrijft: ‘With coming updates, ad quality will be judged at the time a user searches.’ Omdat de kwaliteit (en dus het al dan niet plaatsen van een advertentie door Google) nu afhangt van de evaluatie per opgegeven zoekquery, zullen keywords ook niet meer als ‘inactive for search’ aangemerkt staan (lees ook ZoekmachineMarketingBlog).

Ook gaat het mechanisme voor de rapportage van resultaten op de schop. Werd vroeger het minimale bod voor ieder keyword getoond aan de adverteerder, na de aanpassingen zal Google inzicht geven in de kosten die adverteerders morgen verwachten voor een hoge positie. Google schrijft: ‘We’re replacing minimum bids with a new, more meaningful metric: first-page bids. First-page bids are an estimate of the bid it would take for your ad to reach the first page of search results on Google Web search.’

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Joris Toonders

    Vooral de real-time quality score vind ik een mooie ontwikkeling waar ik al langer op zat te wachten. Testen gaat op die manier ook een stuk sneller, omdat het effect direct duidelijk is.

    Lijken vooralsnog dus positieve updates te zijn. Goed werk!


    25 augustus 2008 om 09:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief