• E-mail
    wordt gesponsord door

5 manieren voor betere email delivery

5 manieren voor betere email delivery

In bijna de helft van de gevallen komt emailmarketing niet door. De gemiddelde delivery rate is 56 procent, 20 procent wordt door gebruikers geweigerd, 8 procent uit de inbox gefilterd en 16 procent bestaat uit ‘bounces’. Dat blijkt uit deze Return Path’s Q2 2008 Reputation Benchmark Report (pdf). Bij MarketingVox dachten ze deze week hier iets mee te doen, en dus kwam Karen J. Bannan tot 5 tips om de delivery te verbeteren: ‘How-To: 5 Ways to Increase Email Deliverability.’ Mogelijk allemaal open deuren, maar misschien zijn er nuttige aanvullingen mogelijk.

1) Zorg ervoor dat je e-mail server (of ESPs) goed geconfigureerd is. ‘This means making sure your reverse DNS settings, which map an IP address to a host name, are correct and use your domain name.’

2) Zorg ervoor, dat je ‘unknown user rate’ laag blijft. ‘When you send a message to an illegitimate email addy, the ISP or server handling it keeps track of that delivery attempt. Log too many of those attempts and you might be put on a blacklist — worse still, blocked at the server level.’

3) Monitor je reputatie. ‘Many email deliverability services track email senders’ reputations based on information like inclusion on blacklists, complaint rates and e-mail volume.’

4) E-mail vaak. ‘If you don’t email your list often enough, addresses go stale and you may end up with a higher number of undeliverable messages. And even if some messages do get through, recipients may forget they signed up for them and report you as a spammer.’

5) Trap niet in een ‘spam trap’. ISP’s en grote domeinnaamhouders zetten in sommige gevallen ‘spam traps’ op door emailadressen zonder eigenaar op hun homepage te zetten. Op die manier willen ze spammers een hak zetten. ‘You might inadvertently mail one of these addresses if someone maliciously puts one on your list or if a legitimate e-mail address is entered incorrectly. There are two ways to prevent this problem: implement a double opt-in so every email address on your list is verified; or send double opt-in messages from a separate domain and a separate IP address.’

In het rapport van ReturnPath staat wel aardige data (denk ik), hieronder in ieder geval twee grafieken met informatie over de mail server performance per categorie en de sender score per type uiting.

{title}


Over onderstaande grafiek concludeert ReturnPath: ‘What’s more, our data revealed that our Sender Score reputation score closely correlates to delivered rates. Senders with a Sender Score of 72 had, on average, delivered rates of 87%. Compare that to senders with a Sender Score of 26 who average a delivered rate of 23%.’

{title}


Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Nuttige tips, denk dat veel organisaties dit toch vergeten. Wij zijn er wel even mee zoet geweest voor Eduhub, en nog niet helemaal klaar. Wat nog erg mist in deze lijst is dat je je ook Sender ID (Hotmail gebruikt dit met name) en SPF records (meer open formaat) gebruikt. Dat heb ik nog steeds niet gedaan omdat we nog weinig mail versturen en alles aan lijkt te komen en ik niet zo technisch ben ;)

    Zie ook http://www.clickz.com/showPage.html?page=3627253

    Verder een redactionele bitschslap omdat die bij jou aan het goede adres zijn: ik vind dat je Engelse artikelen wel (bijna verbatim...!) mag quoten, mar vertaal het dan op zijn minst even want nu is 70% van de content in het Engels :)

    geplaatst op
  • Inderdaad nuttig, vooral de data van ReturnPath geeft goed aan hoe belangrijk het is om e-mail ook op technisch niveau goed in te richten. Ik mis in de vijf tips de meer praktische aanwijzing van wat je zelf kunt regelen voor goede aflevering. Zoals de door Ruben genoemde SPF, en hoe je je reputatie managet/monitort. De tip 'e-mail vaak' is wel erg kort door de bocht. Je moet natuurlijk je bestand up-to-date houden en jezelf onder de aandacht van de ontvanger, maar zorg wel dat je wat te vertellen hebt natuurlijk! Volgens mij is dat een van de belangrijke taken van nieuwsbrieven en consumer-driven mailings zoals verjaardagsmails. Wij hebben hier enkele maanden geleden al een <a >adviesdocument over gepubliceerd mocht iemand aanvullende informatie zoeken (in lekentaal, dus ook voor jou Ruben!).

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.