Rene Zeedijk (Adlink) over online ads
Rene Zeedijk is sinds een half jaar directeur van de Adlink groep Benelux. De Adlink group verkocht in 2007 voor zo’n 230 miljoen aan advertenties in Europa en is met 140 websites waaronder SBS, Veronica en KPN het grootste onafhankelijke netwerk dat bij de STIR aangesloten is (56 procent bereik).
Ik ondervroeg Zeedijk over zijn 538-achtergrond (hij was daar commercieel directeur), de Adlink group, Adlink Nederland en de trends in prijzen en ontwikkelingen in CPM, CMC, CPL en CPA modellen en ook over video en mobiel. Op veler verzoek heb ik mijn flipvideo op een flexibel statief gezet!
Leuk interview, wist niet dat Vincent ook verstand had van online advertising 😉 René, bel je snel voor een afspraak!
Zeker interessant. Mooi, zo’n statief, Vincent! Ingewikkeld hoor, al dat gescherm met afkortingen, haha.
Persoonlijk vind ik AdLink een kl*te club. Sorry voor mijn taal. Ik kan er niets anders van maken. Het was werkelijk een verademing toen we van Adlink naar Adfactor overstapten.
Reden? Geen communicatie, weinig sales, matige implementatie en metingen die naar onze mening niet klopten. Zelfs Adfactor verbaasde zich over de omzet die uiteindelijk gedraaid werd na onze overstap en waarom AdLink daar nooit iets mee heeft gedaan.
Hm…had toch beter bij 538 kunnen blijven? :-).
Jammer dat je openheid geeft via een video, maar geen openheid geeft? 🙂
En ja! We love arnhemmers. 🙂
@Wouter: die is wat te kort door de bocht. Ieder bureau heeft een portfolio aan sites en daarmee is de één sterker in social media, de ander wat meer in business-to-business, etc. Als website-eigenaar is het belangrijk om te kijken naar welke andere sites een bureau in haar portfolio heeft. Ben jij een vreemde eend in de bijt, dan zou ik niet snel voor het betreffende bureau kiezen. Kans is namelijk groot dat het weinig adverteerders voor je heeft. Direct gevolg is dat je minder aandacht krijgt, er geen communicatie is en als er dan eens wat gebeurt het vaak nog fout gaat ook.
Ik heb overigens als site-eigenaar zelf geen ervaring met Adlink dus kan niets zeggen over hun dienstverlening.
Beste Wouter,
Uiteraard reageer ik op zulke uitspraken. Heel vervelend om je ervaringen te lezen en daarom nodig ik je van harte uit voor een kop koffie zodat ik je kan vertellen waarmee wij bij AdLINk allemaal bezig zijn en wat er allemaal is veranderd of nog zal veranderen.
Ik ben vanuit Radio 538 jaren klant geweest en sommige zaken kunnen inderdaad ook nog verbeterd worden. Daar werken wij met zijn allen aan, elke dag!!
Groet, René Zeedijk
@wouter bij welk bedrijf werkte je toen je deze ervaringen had met Adlink en in welke periode? Lijkt me wel interessant om je frustraties een keer bij Rene Zeedijk te ventileren. Hij vertelde dat hij bij 538 zoveel dingen wilde veranderen bij adlink dat hij gevraagd werd directeur te worden dus hij snapt wat je bedoelt.
@Rene, goed dat je reageert. Bedankt voor het interview ook al overviel ik je ermee!
Wie wil er nog een cursus vragenmaker?
# Adlink? Nooit van gehoord!
# Adlink? wel eens mee gewerkt maar niet echt geweldige ervaringen
# Adlink? Ja mee gewerkt en absolute topclub!
?!?!? Ik mis nog wat opties hier!!! Jammer hoor…
Ennu… leuk interview hoor…
extra opties (bijv.)
# Adlink? Ken ze, maar gebruik andere partij (??)
# Adlink? Ken ze, maar doe (nog) geen online advertising
telegraaf werkt toch met Clickdistrict????
@ebo @paulo heb de antwoordmogelijkheiden aangepast. Dank voor de cursus!
@wouter geef je nog een keer antwoord? Heeft iemand zijn email adres?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!