50.000 euro voor plan voor game met ‘artistieke meerwaarde’

16 juni 2008, 12:03

Het Fonds voor beeldende kunsten, vormgeving en bouwkunst en het Stimuleringsfonds Nederlandse Culturele Omroepproducties stellen een bedrag van € 50.000,- beschikbaar om de ontwikkeling te bevorderen van games met een artistieke meerwaarde. Het bedrag wordt toegekend aan een plan waarin wordt samengewerkt door een kunstenaar en/of culturele instelling en een game-ontwikkelaar. De plannen moeten voor 15 september worden ingediend bij een van de twee fondsen. Tijdens PicNic08 wordt bekendgemaakt aan welk plan het geld wordt toegekend.

Het geldbedrag is bedoeld om het plan verder uit te werken. De fondsen zullen zich verder inzetten om ook voor het verdere productiebudget (gedeeltelijke) financiering te vinden.

Ingezonden plannen zullen door de drie organiserende instanties, Virtueel Platform is als derde partij betrokken, worden beoordeeld op een combinatie van technische en artistieke kwaliteit. Wat dat laatste inhoudt is niet nader omschreven. Misschien dat iets geleerd kan worden van het type films en televisieprogramma’s dat in dit leven door de verschillende fondsen wordt gesteund.

Antoinette Hoes is interactive strategy director & managing partner bij Leylines, een onafhankelijk bureau voor interactieve strategie & online PR en mediainzet. Ze geeft cursussen new media management bij het Post HBO programma van het Centrum voor Communicatie en Journalistiek van de Hogeschool Utrecht. Zij is geïnteresseerd in online communities & what makes them tick, games, AI en alle mogelijke mooie manieren van online met klanten interacteren. Leylines helpt organisaties en merken hun doelstellingen te realiseren met het inzetten van: Interactieve strategie Geintegreerde interactieve media en middelenstrategie Mediaplanning & Media-inkoop Online PR & seeding Campagne Management & Optimalisatie "We're in an information economy. They teach you that at school. What they don't tell you is that it is impossible to move, to live, to operate at any level without leaving traces, bits, seemingly meaningless fragments of personal information. Fragments that can be retrieved, amplified." (Gibson, 1988: 30)

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!