Wat is het doel van AEGON?

Wat is het doel van AEGON?

Het doel van AEGONHet onderhouden van Public Relations is een hachelijke zaak geworden in het internettijdperk. Vroeger kon je alles in de pers gooien. Combineer het met grote advertenties en klaar was je.

En toen kwamen de hobbels in de weg: Nederland ging beleggen met heel simpele productjes. Aegon’s Spaarbeleg is er groot van geworden. En toen ging het mis en nu staan ze te boek als “Woekerpolissen”. Een programma als Radar heeft er bijna elke uitzending veel plezier mee. De ombudsman van de branche veegt met de eigen branche de vloer aan. En dan is er nog een online vergelijker/tussenpersoon die én alle premies haarfijn laat zien met voor- en nadelen en die daarnaast ook geen goed woord over heeft voor de eigen branche (en die link van Spaarbeleg gaat niet meer naar Spaarbeleg - dat is nu onder het Aegon-vloerkleed geschoven).

Kortom: tijd voor een goede PR-campagne?!

Aegon zette afgelopen zaterdag een paar joekels van advertenties in de bekende landelijke kranten: “Het doel van AEGON is om het niet mooier te maken dan het werkelijk is”. Verder geen toelichting.

hetdoelvanAEGON

Het begin van een revolutie? Gaat Aegon het inderdaad maken zoals de gemiddelde burger het eigenlijk wil: duidelijk wat de kosten en opbrengsten zijn, duidelijk wat de voorwaarden zijn met een heel Bekend & Betrouwbaar Merk er bovenop?

Daar lijkt de campagne met de bijhorende website www.hetdoelvanaegon.nl op te wijzen. Aegon schrijft zelf ter toelichting:

“AEGON heeft zich ten doel gesteld mensen te helpen hun (financiële) doelen te realiseren. Om dat doel te bereiken is vertrouwen nodig. Dat vertrouwen krijg je alleen als je eerlijk bent. Daarom zijn we gestart met een mentaliteitscampagne die er geen doekjes om windt. Onze campagne ‘Eerlijk over…’ gaat verder dan transparant communiceren. We willen zeggen waar het op staat. En doen wat we zeggen.”

Een moedige stap, wat we van dit bedrijf ook wel gewend zijn. Maar wat als het niet waar is? Wat als het een PR-verhaaltje is? Dan wordt misschien het wankele vertrouwen van consumenten alleen maar meer aangetast. We hopen dat er bewijs komt en dat Aegon voorbeelden laat zien waar niet alleen de financiële branche, maar ook andere branches van kunnen leren. Kortom: we worden graag getuige van een mooie start van helder praten met klanten of het einde van campagnes, waar Public Relations vroeger zo groot mee is geworden.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Ja dit is toch te gék voor woorden.

    Aegon is de meest ONBETROUWBARE partij waar je je geld aan kunt toevertrouwen. Deze groep mensen hebben honderden duizenden Nederlanders hun Spaargeld af weten te nemen met hun "Sprintplan" begin van de eeuw.

    Dit illegale systeem heeft honderduizenden honderden tot duizenden Euro's GESTOLEN en AFGENOMEN.

    Hiermee heeft Eagon zichzelf al eens in de voet geschoten, en deze zogenaamde PR actie van hun kan daar helemaal niks tegeninbrengen.

    AEGON de MEEST onbetrouwbare parter die je in Nederland kunt vinden!

    wil je je geld kwijt? Gooi het dan gewoon in de Maas, want bij Aegon zie je je geld nooit meer terug!

    Stel onbetrwoubare schurken zijn het. Google maar eens op het woord "Sprintplan" ..... na wat linkjes gelezen te hebben, weet je al meer dan genoeg.

    ziek gewoon dit! Mooier maken dan dat het is, daar zijn ze altijd al goed ingeweest. Stel eikels dat het zijn.

    geplaatst op
  • Ik denk dat de reactie van ViezeFrans boekdelen spreekt.
    Aegon heeft in het verleden een hoop vertrouwen verloren. Deze stap lijkt me dan ook niet meer dan logisch. Feitelijk vertellen ze hier dat ze het tegenover gestelde doen van wat de vroegere praktijken volgens velen inhielden: openheid van zaken tov addertjes onder het gras.

    Het euvel ligt toch vaak in de verkoop. Zeg je tegen een naieve welwillende klant: Mijn verhaal is verschrikkelijk goed en ik weet zeker dat u overtuigd gaat raken aan het einde van dit gesprek. In uw financiele situatie wil ik u echter toch adviseren om het risico niet te nemen.

    ... Moeilijk, je investeert tijd in het gesprek, de voorbereiding, de opvolging. Dat kost tijd / geld en dat wil je als verkoper / consultant, maar ook als bedrijf terugzien. Het liefst dan ook in provisie en winst. En sja, dat moet toch uit iemand broekzak komen, of deze dan overvol of bijna leeg is...


    Hoop voor Aegon dat ze niet alleen de marketing & PR schil onder handen genomen hebben...

    geplaatst op
  • Zoals ze zelf in hub campagne al aangeven:
    "AEGON heeft zich ten doel gesteld mensen te helpen hun (financiële) doelen te realiseren. Om dat doel te bereiken is vertrouwen nodig. "

    Ten eerste zijn ze bewust erop gesteld om mensen van hun financiële doelen af te helpen, ... ipv te helpen realiseren ( of het moeten hun EIGEN doelen zijn ja, ... dáár gaat je geld heen.) , Ten tweede, waar willen ze dat vertrouwen nu vandaan halen? De meest onbetrouwbare financiële partner of Nederlands grondgebied. Hier een Google linkje met een verzameling zoekresultaten waarbij je makkelijk kunt zien dat Aegon onderhand al honderdenDUIZENDEN mensen bezeikt heeft:
    http://www.google.nl/search?hl=en&rlz=1T4SHCN_enNL269NL269&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=aegon+sprintplan&spell=1

    Betrouwbaar? Hahahahaha, .... ongeloofelijk eigenlijk dat ze zoiets durven te doen.............. (Ik meen de campagne dan..)

    geplaatst op
  • Vanochtend op BNR een mooie column gehoord van Eugene Roorda over deze campagne. Zijn stelling: "Eerlijke reclame bestaat niet". Reclame is altijd bedoeld om zaken iets mooier te doen over komen dat het is, te verleiden of in ergste geval zelfs te misleiden.


    Tijdens Insight banking gaf Richard van Hooijdonk, één van de sprekers, aan betrokken te zijn bij nog een andere verzekeraar die ook op internet actief gaat worden binnenkort. In zijn woorden 'de eerste echte persoonlijke internetverzekeraar'.

    Richard is nauw betrokken bij Delta LLoyd, maar die hebben al Izio. AEGON??

    geplaatst op
  • @Erik : Hoe langer ik reacties hoor en lees over de campagne van Aegon vraag ik mij af of zij niet het tegenovergestelde bereiken van wat ze willen. Aegon wordt teveel geassocieerd met de beleggingspolis. In dit geval was het misschien slimmer geweest om eerst bewijs te leveren en daarna pas deze campagne te beginnen. Nu komt het teveel over als een reclame verhaal.

    Dat meneer Roorda dit zegt over deze campagne zegt veel over hoe hij als reclameman kijkt naar zijn eigen vak. "The truth well told" blijft mijn idee voor reclame. De waarheid mag je mooier vertellen, zolang maar duidelijk blijft wat de waarheid is.

    Over Richard: nee, hij bedoelde Proteq.

    geplaatst op
  • Geldt dit momenteel niet voor de gehele branche? Lees hier de belangrijkste uitkomsten van het onder van de Vereniging Eigen Huis (ze liegen er niet om!)

    geplaatst op
  • Het doel van AEGON is het niet mooier te maken dan het is.......

    Tja, kreeg net dit per email binnen:

    "De E-Rekening is een internetspaarrekening zonder overbodige franje en mét een zeer aantrekkelijke rente. De rente is per 2 juni maar liefst 4%. Dit is dan ook één van de hoogste spaarrentes van Nederland."

    Als er volgens vanspaarbankveranderen.nl momenteel 9 aanbieders een hogere rente bieden tegen dezelfde voorwaarden en daar sinds vorige week ook nog eens Icesave.nl met 5% zonder voorwaarden aan kan worden toegevoegd, dan voelt dat bij mij toch echt mooier maken dan het is...

    geplaatst op
  • Vandaag het billboard gezien van Aegon met de copy:

    Dit billboard is om even uw aandacht te trekken
    eerlijk over reclame , Aegon.

    Tja heel eerlijk over wat een billboard doet,dat wel, maar naar mijn mening moet je wel iets
    te melden hebben. En met een beetje ballen ook nog iets wat geloofwaardig is.

    Ik dacht niet meteen opwinden , misschien is het een ijzersterke campagne en is dit een klein
    onderdeel, maar helaas een campagne die alleen een signaal afgeeft dat ze niet snel eerlijk zullen
    worden en als oneerlijke Aegon door blijven gaan?

    "The truth well told" ik deel die mening ook. Ben benieuwd hoe deze campagne zich ontwikkelt.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.