Social verovert internet: Morgan Stanley’s trends rapport

Social verovert internet: Morgan Stanley’s trends rapport

Het Internet Trends rapport van Morgan Stanley (pdf-versie) van vorige maand heeft een geheel andere focus gekregen dan voorafgaande rapporten. De nadruk ligt nu voor honderd procent op sociale applicaties en hoe deze het internet veroveren (dat schreef Michael Arrington vorige week op TechCrunch: ‘Morgan Stanley’s March Internet Trends Report: Social Applications Dominating’).

Arrington bespeurde de volgende hoofdpunten:

  • De views die YouTube en Facebook genereren zijn groter dan het aantal pageviews van Google en Yahoo (‘and may be bigger than both combined’)
  • 6 van de top tien sites qua bezoek (Alexa Ranking) zijn sociale netwerksites (YouTube, Live.com, Facebook. Hi5, Wikipedia en Orkut stonden in 2005 nog niet in de lijst)
  • YouTube heeft 258 miljoen gebruikers, waarvan 50 procent de site wekelijks of vaker bezoekt
  • Meer den 50 procent van de Facebook-gebruikers logt vaker dan dagelijks in, 95 procent van de Facebook-gebruikers heeft tenminste één applicatie gebruikt van een externe partij
  • Op Facebook worden dagelijks 14 miljoen foto’s geupload
  • Google en Yahoo genereren gezamenlijk 61 procent van de US online advertentieomzet (Google: 4,4 miljard dollar in q4 2007, Yahoo 1,6 miljard dollar in q4 van datzelfde jaar).

Dit zijn maar een paar hoofdpunten, het rapport staat stampvol feiten, analyses en trends over de Amerikaanse markt. Misschien is dit er een om af te drukken. Voor in het archief.


Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Had hem gemist, bedankt voor het uitlichten! Duidelijk beargumenteerd hoe breed sociaal internet nu echt aan het worden is.

    geplaatst op
  • Voorlopig was Youtube dus geen slechte aankoop van Google :) Konden ze al die servers toch nog ergens voor gebruiken!

    geplaatst op
  • Lekker printvriendelijk documentje smart en social ;-)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.