Harold Goddijn CEO TomTom, financiële rollercoaster, strategie en UGC resultaten
Vorig jaar toen TomTom aankondigde dat ze Teleatlas overnamen waren ze 3x zoveel waard, nu is het bod op Teleatlas meer dan de waarde van tomtom. Harold Goddijn geeft commentaar op de financiële rollercoaster ride en of dit voor problemen zorgt. In Juni 2007 introduceerde hij navigatie 2.0 (zie interview) waarin gebruikers worden ingezet om de kaarten te verbeteren. Inmiddels gebruiken 5 miljoen van de 15 miljoen gebruikers dit systeem en zijn er 1 triljard (!) observaties geupload die betere kaarten creëren. Vrijdag was er tomTom Navigation World in de Passenger Terminal Amsterdam en werden er nieuwe productaankondigingen gedaan. Volgens Goddijn staan alle lichten op groen bij tomtom en ziet de markt dit alleen nog niet.
Dank voor het verslag Vincent!
Ik ben benieuwd hoe de markt reageert als straks navigatie(software) gratis is via Google, Microsoft en wellicht andere partijen. Het gaat mi straks niet meer om de software, maar om de extra diensten die je kunt leveren waar Goddijn al kort op in gaat in dit interview. Leuke uitdaging om daar een sluitend businessmodel voor te bedenken.
Dank voor het interview Vincent; blijft een bijzonder bedrijf dat TomTom!
Kan iemand deze analfabeet de werking uitleggen van een spellingchecker?
rolercoaster moet rollercoaster zijn, het is TeleAtlas en TomTom, je geeft commentaar OP iets, juni moet weer wel in onderkast, ik denk dat het Navigation World moet zijn, creëeren, productaankondigingen is een woord, de cruise terminal is de Passenger Terminal Amsterdam (PTA).
En rekenen kan onze vliegende Vincent ook al niet 😉
@marcel dank!
@Erwin Triljard uploads komt inderdaad van het MapShare programma
@de corrector dank voor de suggesties! Je hebt er echt moeite mee dat spelling me niet echt interesseert. Wat is het probleem met mijn rekenen, want dat vind ik wel belangrijk!
@Vincent: slecht schrijven is slecht denken.
@Frank, @De Corrector: kritiek is prima; zelf noem ik kritiek gratis advies maar waarom anoniem? Wees dan ook een vent en doe het open.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!