Weer een nieuwe online verzekeraar: AllSecur

10 maart 2008, 11:01

Vandaag is Allsecur.nl live gegaan.

Het is duidelijk waar het om draait bij online verzekeraars : de autoverzekeringen. Dat is nu ook het enige product dat live staat. De positionering lijkt te zijn : prijs.

In de begeleidende tekst staat dat de organisatie (gevestigd in Den Bosch) is gebaseerd op het bewezen model van Genialloyd, een succesvolle Allianz onderneming in Italië met rechtstreekse verkoop.

Of dit gaat botsen met Allianz Nederland? Allsecur denkt/hoopt van niet, want om die reden is gekozen voor een nieuw merk voor de nieuwe organisatie; Allsecur. Het nieuwe merk benadrukt zowel de onafhankelijkheid tussen de verschillende distributiekanalen, als het verschil in aanbod.

De introductie van deze organisatie op de Nederlandse markt is een aanvulling op de rechtstreekse verkoop activiteiten van Allianz in Europa met succesvolle en snelgroeiende ondernemingen in Italië (Genialloyd), Duitsland (Allianz24), Spanje (Fénix Directo) en Oost Europa.

En nu maar wachten waarin Allsecur verschilt van Ditzo en de bestaande direct writers. Wie spot als eerste een campagne?

Ewout Wolff
Eigenaar bij Onedaycompany

Ewout Wolff kent het online marketing vak vanuit de praktijk: de afgelopen 20 jaar heeft hij ervaring opgedaan met bedenken en (vooral) realiseren van nieuwe online concepten. Als interim online marketing manager heeft hij gewerkt voor De Efteling, Philips, TomTom, Centraal Beheer, Freo, AXA, Alliander, Leasit, DLL en Auping.

Categorie
Tags

12 Reacties

    rjmvandiepen

    Weer eentje erbij! Ik ben benieuwd of ze allemaal geld verdienen.


    10 maart 2008 om 14:11
    Ronald van Klooster

    zal een hele kluif worden zonder naamsbekendheid (voor de consument) in een verdringingsmarkt.


    10 maart 2008 om 14:28
    Pierre

    Geinig. Ik blijf lekker bij verzekeruzelf.nl

    Die is volgens mij nog steeds het goedkoopst (voor autoverzekering dan).


    10 maart 2008 om 18:17
    Gerrit-Jan Doorneweerd

    en allemaal polissen met een ultra korte contractsduur, dus hoppen die klanten allemaal weer binnenkort snel door naar de volgende “wij-zijn-waarschijnlijk-wel-echt-de-goedkoopste” websites.


    10 maart 2008 om 18:38
    Fred

    @ Hans de Bruin: Een beetje een geval van “de slager die zijn eigen vlees keurt”. Independer had een “representatief” onderzoek gedaan onder zo’n 35 klantprofielen terwijl er meer dan 10.000 mogelijk zijn. Behoorlijk kort door de bocht dus om een verzekeraar duur te noemen op basis van een dergelijke mini steekproef. Volgens mij is de positionering van Ditzo er ook niet per se een op prijs, ze brengen echt vernieuwingen. Het feit dat ze een online partij zijn dwingt ze om niet duur te zijn. Bij Allsecur lijkt het er op dat het alleen om de prijs gaat. Ik hoop dat meer nieuwe initiatieven op de markt komen die deze markt verder openbreken en dan zien we wel welke er over een jaar nog zijn.


    10 maart 2008 om 19:39
    ewout@onedaycompany.nl

    Wat we zowiezo kunnen concluderen is : de zuigkracht van (internet) direct writers moet dermate groot zijn, dat diverse verzekeraars zich gedwongen/verleid voelen om zich op dit pad te begeven.

    Ook opvallend is dat deze partijen tot nu toe het moeten hebben van erg veel communicatiebudgetten, om het concept en de positionering duidelijk te maken. Het was leuk geweest als er nog meer innovatieve aspecten te bewonderen waren geweest. Vooral omdat het dan zou uitgelopen op een prijs- en commercial-gevecht, zoals Gerrit-Jan ook terecht aangeeft.

    @fred en @hansdebruin – kunnen jullie deze discussie iets verder doorzetten? Ik heb het idee dat hij nog niet goed is afgelopen.


    10 maart 2008 om 20:04
    Hans de Bruin

    Laat duidelijk zijn dat het alleen maar beter is voor de consument als er steeds meer partijen zich op de markt begeven. Ditzo kiest ervoor om de data van haar producten niet bekend te maken aan de verschillende vergelijkingssites. Dit maakt de keuze voor consumenten ondoorzichtig. Zeker omdat Ditzo zichzelf in haar eigen uitingen wel vergelijkt met de concurrentie.

    Interessant om te zien hoe dit zich verder gaat onwikkelen; welke partij volgt?


    11 maart 2008 om 13:27
    Fred

    Als ik de berichten rond Ditzo lees, kiezen zij heel bewust voor een rechtstreekse relatie met de klant en niet voor verkoop via een intermediairkanaal als Independer. Zo ondoorzichtig is de markt van online verzekeraars niet, want iedereen kan tegenwoordig z’n premie heel snel en eenvoudig uitrekenen op de sites van de verzekeraars als Verzekeruzelf, Allsecur, Proteq, Ineas, First Europe en Ditzo. Het is bovendien een misverstand dat de transparantie die vergelijkingsites leveren gratis is.


    14 maart 2008 om 08:01
    Jaap-W.

    Ik blijf zeldzaam vinden dat Ditzo reclame maakt met het feit dat je ook direct je verzekering kunt opzeggen. Als dat nu het grootste pluspunt van je produkt is…….Als iemand tevreden is, blijft hij wel.


    24 maart 2008 om 12:16
    Ullii

    Direct opzeggen kan juist wel een trigger zijn voor de consument om over te stappen. Is het niks zijn we meteen weer weg.


    24 maart 2008 om 12:28
    adekorver

    Wat een walgelijke reclame. Was de vorige gewoon irritant, deze vallende mensen-spot is meer dan walgelijk. De vergelijking bijvoorbeeld met vallende mensen uit de WTC torens. Mensen die je langs ramen naar beneden ziet vallen. Je snapt niet hoe mensen dit kunnen bedenken.

    Bah!


    16 januari 2009 om 19:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!