• Mobile
    wordt gesponsord door

Aantal mobiele gebruikers Facebook stijgt met 50 procent

Aantal mobiele gebruikers Facebook stijgt met 50 procent

{title}Het aantal mobiele gebruikers op Facebook is de afgelopen drie maanden gestegen met 50 procent tot 6 miljoen per maand. Het gebruik van de mobiele site van het sociale netwerk groeit daarmee sneller dan dat van de ‘vaste’ site. Dat schrijft Erwin Boogert op Emerce. Boogert baseert zich op uitlatingen van Jed Stremel, de baas van de afdeling mobiel bij Facebook.

Stremel zei dat gisteren op het World Mobile Congress 2008, deze week in Barcelona. De zes miljoen mobiele gebruikers genereren samen zo’n half miljard pageviews. Stremel: ‘Het merendeel van onze gebruikers zit ondertussen buiten onze kernmarkt, 60 procent. Om de buitenlandse groei te faciliteren, lanceerden we een vertaalmodule. Wie onze site naar zijn eigen taal wil vertalen, kan dat doen,’ citeert Boogert Jed Stremel op Emerce.

Maar Stremel had nog meer interessante informatie in petto. Facebook heeft een selfservice-sectie op de site gelanceerd waarop mobiele operators zelf de koppeling tussen netwerken kunnen leggen. De focus? Operators geld laten verdienen. Stremel: ‘Nog niet met advertenties, maar gewoon met wat ze nu geld oplevert: het verkopen van data-abonnementen.’ Vodafone gaat die directe koppeling als eerste operator maken. Maar er volgen waarschijnlijk meer operators in de toekomst. Welke wilde Stremel gisteren niet zeggen.


Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.