CNN lanceert user generated nieuwssite

CNN lanceert user generated nieuwssite

CNN lanceert user generated nieuwssiteNa de stortvloed aan initiatieven op het gebied van citizen journalism (of burgerjournalistiek), leek het er even op dat de belangstelling van de media zou afnemen. Niets is minder waar. Achter de schermen zijn partijen als New York Times, Reuters en CNN druk bezig met het uitrollen van hun user genereated nieuwsinitiateven. Zo schrijft Mike Shields deze week in MediaWeek over i-Report, de user generated nieuwssite van CNN.

i-Report werd in augustus 2006 gelanceerd en heeft sindsdien meer dan 100.000 nieuwsbijdragen ontvangen van gebruikers (waaronder politieke vragen via YouTube). Volgens Shields neemt het aantal inzendingen nog steeds toe en zijn er alleen al in januari meer dan 10.000 nieuwsbijdragen ingestuurd (waarvan ongeveer 10 procent ook daadwerkelijk wordt geplaatst).

Dat CNN serieus is met haar plannen voor i-Report blijkt wel uit het feit dat ze maar liefst 750.000 dollar hebben betaald voor de overname van de domeinnamen ireport.com en i-report.com (beide nog niet aktief). De nieuwe site die binnenkort zal worden gelanceerd, zal haar gebruikers nog meer inzetten in de nieuwsvorming (o.a. doordat de gebruikers zelf bepalen welke bijdragen wel of niet worden geplaatst).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • iReport is inmiddels online. Volgens de statistieken zijn er in totaal 89,944 iReports binnengekomen waarvan er 915 zijn doorgeplaatst op CNN. Op dit moment zijn er 225 iReporters waarvan ik er één ben (nog geen bijdrage). Opvallend is nu al dat het vooral berichten zijn over het weer of klachten. Ben benieuwd naar de nieuwswaarde van de iReports over een tijdje!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.