Boer zoekt Vrouw stuwt Uitzending Gemist naar nieuwe hoogte

Boer zoekt Vrouw stuwt Uitzending Gemist naar nieuwe hoogte
, Habbo.nl

De populariteit van KRO-programma Boer zoekt Vrouw is ook op internet merkbaar. In januari werden de afleveringen en de extra video’s van Boer zoekt Vrouw ca 2,7 miljoen keer bekeken via Uitzending Gemist waardoor een nieuw record werd gevestigd. De programma’s van de publieke omroepen werden in de afgelopen maand in het totaal ca 13,4 miljoen keer via internet bekeken. Een jaar geleden bleef de teller in de maand januari nog staan op 5,9 miljoen.

In de top 3 best bekeken programma’s via Uitzending Gemist staan in januari naast Boer zoekt Vrouw (KRO), Onderweg Naar Morgen (BNN) met ca 522.000 views en Wie is de Mol (AVRO) met ca 451.000 views. De bijdrage van het online bereik via Uitzending Gemist aan het totaalbereik van televisieprogramma’s wordt per maand substantiëler. Het bereik van televisieprogramma’s op internet gaat vanaf mei 2008 door Stichting KijkOnderzoek gerapporteerd worden naast de reguliere kijkcijfers. Sinds 1 januari 2008 wordt het uitgestelde kijkgedrag, bijvoorbeeld via een harddisk- of videorecorder, al meegenomen in de kijkcijfers.

In 2007 liet Uitzending Gemist met een totaalbereik van 100 miljoen opgevraagde streams een verdubbeling zien ten opzichte van 2006. Dit succes is eind 2007 bekroond met de jaarlijkse publieksprijs voor beste website in de categorie Entertainment en Lifestyle. De verkiezing Website van het Jaar is een initiatief van onder andere Stichting Internet Reclame (STIR) en ID Projects BV.

Zijn er cijfers bij iemand bekend van het uitgesteld kijken in Amerika en UK of andere omringende landen, is Nederland naar verhouding koploper op dit gebied? Ik weet dat o.a. NBC een aantal succesvollen series online en in HD kwaliteit aanbiedt.

Bron: Omroep.nl


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Toevallig was ik zelf ook bezig met een artikel over uitzending gemist. Wellicht een aardige toevoeging op bovenstaande is de top-5 aller tijden. Uitzending Gemist is in oktober 2002 gestart maar werd tot halverwege 2004 nog niet apart gemeten vandaar dat het gaat om de top 5 van de laatste 3 jaar. Verder moet worden opgemerkt dat er per jaar ook een normale groei is van internetbereik waardoor het niet helemaal fair is om cijfers uit 2005 te vergelijken met 2007. Maar het is toch een aardige indicatie:

    geplaatst op
  • Er zijn nog andere websites in de US die series uitzenden. Bijvoorbeeld FOX (24, friends), neem aan dat er nog meer zijn.

    geplaatst op
  • @Marco

    Kan je misschien door plaats 1 & 2 zeggen dat uitzendinggemist.nl het meeste bereik onder jongeren heeft? Of ondersteunen andere cijfers dit niet?

    geplaatst op
  • @Martin: hieronder het gem. maandbereik van uitzendinggemist.nl (bron: STIR):

    gem per mnd
    Bereik (%) Unieke bezoekers
    Totaal 13+ 11,5 1.552.600
    13-19 jaar 14,8 203.000
    20-34 jaar 15,0 486.400
    35-49 jaar 12,1 461.300
    50 jaar en ouder 7,8 401.800
    Mannen 13+ 13,3 890.700
    Vrouwen 13+ 9,6 661.700
    Opleiding Laag 6,7 203.300
    Opleiding Medium 11,3 662.400
    Opleiding Hoog 14,9 686.700
    ambitieuze pleziermaker 14,6 162.400
    bezorgde burger 13,8 141.100
    gemakzoekende burger 13,4 98.800
    participerende burger 16,8 71.200
    standvastige gelovige 20,9 210.200
    tolerante wereldburger 19,8 137.900
    zorgeloze spanningzoeker 17,5 198.900
    zorgzame opvoeder 12,7 249.000

    geplaatst op
  • Weet iemand hoeveel minuten er gekeken wordt en hoeveel dit gemiddeld is per stream? Kunnen we dat ook verdelen naar bv KPN Mine kijkers en UPC uitzending gemisters?

    Alleen aangeklikte streams zeggen niet genoeg.. je wilt juist de verdeling over hoeveel procent van het filmpje bekeken werd, verdeling qua tijd etc

    geplaatst op
  • we gaan bijBroadcastMagazine per februari het uitgesteld kijken meenemen. Per april woorden ook de streamingcijfers meegenomen. Ben benieuwd...

    geplaatst op
  • Ook het nieuwe seizoen van Boer zoekt vrouw (voorjaar 2012) is meteen alweer een kijkcijferknaller.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.