Viral Friday: MRirian

25 januari 2008, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.

De nummer 1 positie in de Viral Friday Top 10 van deze week is voor MRirian. De YouTube sensatie van dit moment is de 21 jarige MRirian uit Japan. Haar talent? Lief staren en glimlachen in de webcam. Haar meest recente video werd 1,2 miljoen keer bekeken afgelopen week. Op plek 2, Hillary Boy met I Got a Crush on Hillary. Na Obama Girl, Giuliani Girl en Ron Paul Girl is er nu Hillary Boy! “I Got a Crush on Hillary” is Hillary Boy’s antwoord op de video’s van Obama Girl. Naive New Beaters: Live Good maakt de top 3 deze week compleet. De band Naive New Beaters uit Frankrijk timmert aardig aan de weg met het nummer Live Good. Dankzij de opvallende clip met spiegels krijgt het nummer op diverse blogs en videosites de nodige aandacht.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties.

Meer

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

2 Reacties

    Robert_K

    Over MRirian: op een forum van Amerikaanse Japanners las ik dat dit meisje in ieder geval geen Japanse is. Het Japans dat ze in sommige video’s brabbelt, zou uit een soort “Wat & Hoe in het Japans” boekje komen. Ze wordt dan ook een “Wapanese” genoemd, een wannabe Japanse.

    Amerikaanse media en blogs gissen wie of wat MRirian echt is, waarbij hier en daar gespeculeerd wordt over een Lonelygirl15-achtige hoax.


    25 januari 2008 om 09:17
    MaartenThuisen

    Ik studeer zelf chemie en ga binnenkort beginnen met de master biochemie. Daarbij moest ik erg veel lachen om “Scientists for Better PCR”. De procedure die ze zingen heb ik al een redelijk aantal keren gedaan en kwam hierbij wel erg herkenbaar naar voren 🙂


    25 januari 2008 om 18:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!