Digitale muziekmarkt groeit 40 procent

Digitale muziekmarkt groeit 40 procent

De wereldwijde verkoop van muziek in digitale vorm is in 2007 met 40 procent gestegen tot ongeveer 2,9 miljard dollar (1,85 miljard euro). De verkoopstijging is evenwel niet voldoende om de dalende verkoop van cd’s te compenseren. Dat heeft de IFPI, de internationale koepelorganisatie voor de muziekindustrie, donderdag bekendgemaakt (via: Volkskrant).

De digitale muziekmarkt is goed voor 15 procent van de totale omzet van de muziekindustrie. In 2006 was dat nog 11 procent, in 2003 nul. De Verenigde Staten lopen voorop: 30 procent van de muziekomzet in 2007 werd daar langs digitale weg, online of mobiel, gerealiseerd. Het populairst is het om liedjes los te kopen. Dat kunnen singles zijn, maar ook nummers op een album. Van de 2,9 miljard omzet werd 1,7 miljard behaald uit zogeheten single track downloads.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.