Viral Friday: Homemade Ford Balloons

21 december 2007, 11:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.

De nummer 1 positie in de Viral Friday Top 10 van deze week is voor Ford met Homemade Ford Balloons. Afgelopen jaar ging tijdens de Champions League Finale de nieuwe Ford Mondeo commercial in première. In het spotje zweven diverse auto’s van carbon aan ballonnen door de lucht. Drie inwoners uit Nieuw-Zeeland proberen nu een echte auto met 5.000 helium ballonnen te laten zweven. Op plek 2, de a capella-groep Straight No Chaser. De Amerikaanse groep maakte een hilarische versie van de klassieker “The Twelve Days of Christmas”. Evil Eye Baby maakt de top 3 deze week compleet. Een schattige baby, die op commando zijn boze alter ego laat zien.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier.

Meer

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

2 Reacties

    Paul van Veenendaal

    @Marco: wat betreft 0800-starter.nl, deze kwam ik afgelopen week nog sporadisch tegen. De verspreidingsfactor ligt nog te laag om te spreken van viraal succes cq voor opname in Viral Friday. Komende week zal ik hier opnieuw naar kijken. Senseo Surpise ben ik op weinig sites/blogs tegengekomen. Ik heb ‘m wel zien binnenkomen als tip.


    24 december 2007 om 08:31
    media

    @Paul: mee eens dat we deze ‘virals’ weinig zijn tegengekomen op blogs en fora. Dat verbaasde me eerlijk gezegd ook. Blijkbaar denkt men nog steeds dat als je maar een leuke video hebt dat je er dan bent en vergeet men dat je voor een viral ook een kritische massa moet hebben. Nu kan het natuurlijk best zijn dat ze in de doelgroep een ander verspreidingskanaal hebben gekozen dan blogs en fora (bijvoorbeeld alleen email en banners op specifieke sites) waardoor wij ze hebben gemist. Heb jij daar enig inzicht in? Misschien aardig om eens te informeren bij de betrokken partijen?


    24 december 2007 om 08:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!