Wat zijn de beste zoekmachinemarketing cases van het afgelopen jaar?
Op 31 januari 2008 wordt tijdens het congres Speld in Hooiberg voor de vierde keer de Search Engine Marketing Award uitgereikt aan de beste zoekmachine-marketingcase van 2007. Per 1 december is de aanmeldingsprocedure gestart om de beste cases van 2007 te vergaren en om kans te maken op deze award. De winnaar van de vorige editie was Transhair (van zoekmachine-bureau MaxLead).
De jury, die dit jaar zal worden ingevuld door het IAB, zal de ingezonden cases beoordelen op strategie, creativiteit en effectiviteit. Cases kunnen tot uiterlijk 7 januari 2008 worden ingestuurd via de website www.speldinhooiberg.nl. Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan kun je daarvoor contact opnemen met {encode=”Justin.Vijgen@mediaplaza.nl” title=”Justin Vijgen”} (030-2914159) van Media Plaza.
Ben overigens benieuwd naar de cases, want als buitenstaander zie je maar weinig van wat er nu precies gebeurt op het gebied van zoekmachinemarketing. We zien eigenlijk vooral de missers die dan uitvoerig worden besproken op de weblogs. Dit in tegenstelling tot andere campagnes waar visuele middelen worden ingezet. Wat waren volgens jullie goede cases het afgelopen jaar?
Opmerkelijk, wel heel veel doorkliks op dit bericht maar geen enkele reactie vanuit de markt. Met andere woorden, er is erg veel belangstelling naar goede praktijkvoorbeelden maar de markt is blijkbaar niet bereid ze te geven. IAB Taskforce Search, hier ligt een mooi opportunity voor jullie 😉
@marco
Ik denk dat alle grote spelers als Traffic4U, Maxlead, CheckIT, Trafficbuilders, Bloosem en Onetomarket het erg druk hebben en daarnaast moeite hebben om hun klanten te overtuigen een case openbaar te maken. Maxlead is er als winnar nog niet uit. Wel vandaag besloten hoofdsponsor te worden van het evenement.
Drukdrukdruk… maar ook vanuit Traffic Builders zal een case worden ingezonden.
Ik hoop ook van harte dat bureaus die vorig jaar niet mee deden dat komend jaar wel doen. Het zou goed zijn voor de branche (en daarmee dus ook de Taskforce en haar leden) om meer openheid van zaken te geven en bovendien zijn de bezwaarpunten tegen deelname die vorig jaar her en der werden aangevoerd volgens mij goeddeels weggepoetst.
Daarnaast hoop ik ook van harte dat er cases worden ingezonden door partijen die zoekmachinemarketing inhouse uitvoeren.
Blijft over het selecteren van een case, ook aan onze kant. Wij merken overigens dat opdrachtgevers meer dan bereid zijn openheid van zaken te geven in een casuspresentatie. Zolang concurrentiegevoelige gegevens maar niet direct op straat liggen. Maar als de jury zich kan vinden in geindexeerde cijfers lijkt me dit een non-issue.
Tenslotte @Ronald: je begrijpt dat we hard ons best gaan doen om die award naar het pittoreske Almere te halen hè!
Ow ja, das waar ook…hier zou ik ook nog aan meedoen geloof ik? Hmm…eens G1 mailen wat hij er van vindt! 🙂
@wolter
het is je ook gegund! Ben benieuwd of er nu nog meer SEA cases zijn.
Ook wij denken erover een goede SEA en SEO case in te dienen. Juist SEO cases waren vaak dun gezaaid.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!