Amerikaanse onlinemediabestedingen nog steeds in de lift

9 november 2007, 05:35

eMarketer heeft deze maand het rapport ‘US Advertising Spending’ gepubliceerd waarin huidige stand van zaken en ontwikkeling van online advertising in de VS is beschreven. De cijfers zijn vooral gebaseerd op het eerder gepubliceerde onderzoeksrapport van het Interactive Advertising Bureau (IAB) en PricewaterhouseCoopers (PwC).

Belangrijkste conclusie: de totale online mediabestedingen zullen dit jaar uitkomen op ruim 21 miljard dollar. De verwachtingen zijn dat dit bedrag in 2011 verdubbeld zal zijn. Daarmee komt het aandeel internet dit jaar op 7,4 procent van de totale mediabestedingen en zal dit toenemen tot 13,3 procent in 2011.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!