Viral Friday: Toyota World of Warcraft

12 oktober 2007, 06:59

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.

De nummer 1 positie in de Viral Friday Top 10 van deze week is voor Toyota: World of Warcraft. Autofabrikant Toyota heeft afgelopen week veel lof en succes geoogst met haar viral voor de Toyota Tacuma die zich volledig afspeelt in het populaire MMORPG spel met meer dan 9 miljoen spelers. In korte tijd werd het filmpje meer dan 1 miljoen keer bekeken op Youtube. Op plek 2, SOS Kinderdorpen: Kies Jouw Jan. Bekende Nederlanders in virals zijn, vanwege de grote media aandacht, bijna geheid succes. Zo zagen we al succesvolle virals met Frans Bauer, Piet Paulusma, Jan Marijnissen en Yfke Sturm. Diverse vaderlandse media schreven afgelopen zondag over Jan’s nieuwste viral, waar fans van Jan Smit ‘hun’ Volendamse idool naar hartenlust aan- en uit kunnen kleden op internet. De viral Dodge: Er staat iets moois voor je klaar maakt de top 3 deze week compleet. Afgelopen week schreef David Brinks in zijn rubriek ReclameReview al over Chrysler’s nieuwste viral. Geenstijl plaatste de video op dumpert en dat zorgde voor de nodige extra views.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier.

Meer

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!