• Mobile
    wordt gesponsord door

Viral Friday: Battle at Kruger

Viral Friday: Battle at Kruger

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar viralfriday@marketingfacts.nl.

De nummer 1 positie in de Viral Friday Top 10 van deze week is voor Battle at Kruger. Een filmpje van een spectaculair, acht minuten durend gevecht tussen buffels, leeuwen en een krokodil om een buffelkalf kreeg afgelopen week de nodige media aandacht. Inmiddels staat de teller van “Battle at Kruger” op 14 miljoen views!. Op plek 2, Halo 3. Een tweetal UFO video’s, gefilmd in Haïti en de Dominicaanse Republiek leidde tot de nodige verhitte discussies op internet over de echtheid . Bewijs van buitenaards leven of een ordinaire hoax? De video ooVoo maakt de top 3 deze week compleet. De gratis videochatdienst ooVoo, heeft naast de grappige viral “PeeWee Baby” van 3 weken geleden, nog vier virale spots laten ontwikkelen. De viral video Long Tease haalde in 8 dagen meer dan 2,5 miljoen views op Break.com.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier.

Meer


Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • The Battle at kruger is echt een wereldvoorbeeld van de kracht van user generated content.

    geplaatst op
  • Heb ik iets gemist? Voor de promotie van welk merk, product of service is B@K bedoeld?

    geplaatst op
  • @M.Ietje:
    Wekelijks streven we naar een verdeling van 80/20. 80% van de vermeldingen zijn commerciële virals. Dit kan zijn van een bedrijf, politieke partij of non-profit organisatie. 20% is user-generated viral content, bijv. Star Wars Kid, Numa Numa, Free Hugs of Battle at Kruger. Aangezien "Battle at Kruger" binnen twee weken 7 miljoen views heeft gegenereerd en veel (gratis) media aandacht heeft gekregen van de wereldpers, heb ik deze gekozen als nr. 1 in Viral Friday. Battle at Kruger is dus niet ter promotie van een merk of bedrijf.

    geplaatst op
  • Marketingfacts (en ook Molblog) maken zich lichtelijk belachelijk door mee te doen aan de navelstaarderij van de oude media die ruim achter de feiten aanhobbelen.

    Dit filmpje ging al ruim drie maanden geleden viral en piekte toen het bovenaan sites als Digg en Reddit stond. Hoezo beste viral van de 'afgelopen week'?

    geplaatst op
  • @Rick: Wellicht omdat de viral hier in Nederland later is opgepikt.

    geplaatst op
  • @Rick: Het klopt inderdaad dat het filmpje, ongeveer 2 maanden geleden populair is gemaakt bij digg.
    ABC News meldde op 1 augustus j.l. dat de video iets meer dan 7 miljoen keer bekeken was. Hiervoor had het 3 maanden nodig. Met de massale media aandacht heeft "Battle at Kruger" hetzelfde aantal views gehaald in slechts 3 weken!! De video komt nu pas op de radar bij de massa. Er is nu pas sprake van echte exponentiële groei ofwel een viraal effect.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.