Microsoft trekt met aQuantive ten aanval

13 augustus 2007, 20:08

Eerder schreef ik dat Microsoft de boot dreigde mis te lopen op online advertising gebied, maar vandaag is bekend geworden dat de overname van aQuantive Inc. definitief rond is. Tegelijkertijd heeft Microsoft de oprichting van Advertiser and Publisher Solutions (APS) Group aangekondigd:

De APS Group wordt verantwoordelijk voor het productmanagement, de planning en business development voor alle advertentieplatforms, tools en diensten voor adverteerders en publishers. Hieronder vallen Atlas, MSNDR, Microsoft adCenter en nieuwe vormen van advertising, zoals advertenties in games en op mobiele apparaten…

…De overname van de technologieën en mensen van aQuantive is voor Microsoft een belangrijke strategische investering. Deze stap zal ons helpen uit te groeien tot een van de twee top online advertentieplatforms in de industrie.

Daarmee lijkt Mircrosoft de stand met Google niet alleen gelijk te hebben getrokken, maar zelfs een lichte voorsprong te nemen. Hoewel de combinatie van Google en DoubleClick qua marktaandeel vele malen groter is, heeft Google de online advertising mogelijkheden van beiden tot op heden strikt gescheiden gehouden. Microsoft lijkt nu als eerste van de grote drie (Yahoo! doet ook nog steeds mee) naar een volledige integratie te streven. Echter ook in Mountain View zal vast en zeker een plan klaarliggen om tot één groot advertentieplatform te komen. Benieuwd of we daar op korte termijn meer van gaan horen…

David van Dam
Managing Director Performics Nederland bij Performics Nederlands

David van Dam is een senior online marketeer met een specialisatie in performance marketing. SEA, SEO, web analytics, usability en conversie optimalistie: het zijn allemaal onderwerpen waar hij mensen niet alleen graag mee helpt, maar ook erg graag over praat en schrijft. Voor Marktingfacts zal David zich richten op nieuws, trends en andere interessante ontwikkelingen op het gebied van online performance en conversiemarketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief