Ik op TV zorgt voor ophef

6 augustus 2007, 04:00

Vorige week was er veel ophef over het nieuwe tv-programma op basis van burgerjournalistiek ‘Ik op tv’, dat per september van start gaat. De Telegraaf begon, daarna kwamen er horden media die er bovenop sprongen. De bedoeling is simpel. Laat een zooi mensen zich inschrijven, zorg ervoor dat ze allemaal in het bezit zijn van een mobieltje waarmee ze video’s kunnen schieten, stuur ze af op ongelukken, rampen, moordpartijen en andere ellende, en we hebben weer een programma. Dacthen ze slim bij Endemol. RTV Rijnmond, RTV West, RTV Noord-Holland, RTV Utrecht, Omroep Brabant, RTV Oost en het Limburgse L1 gaan het programma uitzenden.

In een opiniestuk op Communicatieonline staat

Idee achter het programma is simpel. en

“Bovendien krijgen de amateurreporters de opdracht dat ze het werk van hulpverleners niet mogen hinderen.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article68327631.ece?cid=rss

http://www.ld.nl/nieuws/paul/article2235437.ece

http://www.dejongejournalist.nl/news.php?nid=3328

http://www.communicatieonline.nl/opinie/bericht/wat-doen-we-met-amateurjournalisten/

Hulpverleners vrezen Endemol-show

http://www.ad.nl/multi-media/article1555145.ece

http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/asp/artnr/162571/weblogid/51/

http://www.rtvwest.nl/programmamakers_tv/ik_op_tv

http://www.telegraaf.nl/binnenland/68328081/_Nieuwe_vorm_van_burger__journalistiek_.html

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!