2.0 vliegen in één klap

29 juni 2007, 14:12

De VPRO tilt ‘member gets member’-marketing naar een nieuw niveau, door de creatie van haar najaarscampagne aan haar leden over te laten. En ze slaat daarmee twee vliegen in één klap: Allereerst oogst ze natuurlijk creativiteit en synergie door haar enthousiaste achterban bij haar werving te betrekken. Maar wat nog belangrijker is, is dat ze met deze actie ook meteen de wensen en interesses van haar publiek prachtig in kaart brengt.

Dertig seconden zendtijd biedt de VPRO aan iedereen die in een spotje wil laten zien wat de VPRO voor hem of haar is. Want dat is voor een ieder anders. De een ziet de VPRO als het podium voor alternatieve popmuziek. De ander als de omroep voor documentaires. Of als platform voor absurde humor. Als laboratorium voor nieuwe ideeën. Als kweekvijver voor nieuw talent. Als multimediaal experiment. Als omroep voor de jeugd. De VPRO heeft nu eenmaal verschillende gezichten.

… lezen we op mijn vpro. En …

Bezoekers van de site kunnen de inzendingen voorzien van commentaar, een cijfer geven en een stem uitbrengen op hun meest gewaardeerde filmpje. Spotjes met de hoogste scores maken kans te worden uitgezonden.

Met andere woorden:

  1. De creatieve voorhoede geeft d’r visie op ‘haar’ VPRO.
  2. De reactieve achterhoede laat in reacties en beoordelingen zien wat hen ‘t meest aanstaat.
  3. De VPRO laat zich door de resultaten inspireren in haar programmering.
  4. En de consumerende totaliteit krijgt meer waar voor haar geld.

User Generated spotjes kunnen vanaf 15 juli worden ingezonden. Maar je kunt natuurlijk niet vroeg genoeg beginnen -> lees hier de voorwaarden en specificaties waaraan je inzending moet voldoen.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Annet

    Wist je dat de VPRO met HappyVPRO al heel lang twittert en 2.0-t? Alleen was de VPRO zich daar zelf niet van bewust, de leden wel. Vergeet dus niet de kracht van de achterban zelf. Selfmade imago en creativiteit. Verder lijkt me bovenstaande actie niet veel nieuws onder de zon. Achterwerk in de Kast was immers ook al 2.0.

    Opvallend veel VPRO op MF de laatste tijd … how come?

    BTW het is ook MIJN omroep 😉


    29 juni 2007 om 23:05
    mangold

    … en daarnaast laat ze ook regelmatig de omslag van haar TV-gids door abonnees ontwerpen.


    30 juni 2007 om 05:42
    Dust

    dit past in een mooie traditie van de VPRO als je het mij vraagt. Het laat juist zien dat de VPRO de achterban serieus neemt en graag gebruik maakt van diens capaciteit. Ik ga mijn camera maar eens afstoffen!


    30 juni 2007 om 07:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!