Google start met betalen op basis van Pay Per Action in Nederland
Zeer binnenkort kunnen adverteerders met een AdWords account ook gaan adverteren op basis van Pay Per Action (PPA) Hierbij wordt in plaats van een maximale CPC of CPM, een bedrag ingevuld wat men maximaal wilt uitgeven voor een conversie.
Op dit moment kan alleen worden geadverteerd op partnersites binnen het contentnetwerk welke zich voor PPA-ads hebben aangemeld. De advertenties worden vertoond in speciale PPA-blokken, zodat ze niet concurreren met bestaande Content en Site Targeting campagnes. Omdat dit er momenteel nog niet heel veel zijn, zal het te verwachten volume beperkt zijn.
De conversies worden bijgehouden door de Google Conversion Tool welke zich binnen elk AdWords-account bevindt. De cookies van Google worden maximaal 30 dagen bewaard.
Zijn er al mensen welke ervaringen hebben met het adverteren op basis van PPA binnen AdWords in andere landen?
PPA bij Google is inderdaad niet nieuw, maar wel nieuw is dat het nu ook beschikbaar is in Nederland en andere Europese landen. Tot op heden kon adverteren op deze manier alleen maar in de V.S. Had ik wellicht iets meer moeten benadrukken.
Bedankt voor de toelichting. Ik lees het nu ook in het aangehaalde nieuwsbericht dat het Beta-programma nu wereldwijd is gestart maar las eerst alleen jouw ‘binnenkort’. 😉
Op basis van eerdere activiteiten met CPL-campagnes op eigen websites wordt ik niet direct enthousiast, maar het is wel fair dat Google werkt met een cookie die ook bewaard blijft als de bezoeker de website verlaat en later terugkeert. Dat hebben bij mijn weten niet veel affiliate netwerken.
De meeste netwerken werken met cookies hoor Sint, sommigen wel tot 365 dagen maar gemiddeld in ieder geval tussen de 30 en 90 dagen.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!