• Mobile
    wordt gesponsord door

Viral Friday: Ray-Ban

Viral Friday: Ray-Ban
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar viralfriday@marketingfacts.nl.

De nummer 1 positie in de Viral Friday Top 10 van deze week is voor Ray-Ban. Het trendy zonnebrillenmerk scoort met de viral voor hun "Never Hide" campagne een enorme hit op o.a. YouTube en Break. Ray-Ban's motto voor deze zomer: "Wees jezelf!" In de viral video is te zien hoe iemand, met gebruik van trucage, een zonnebril opvangt met z'n gezicht. Op plek 2, Mario: Game Over. Hou zou Nintendo's legendarische Mario het overleven in de real world? Comedy groep POYKPAC uit Brooklyn waagde zich met succes aan deze uitdaging. De viral video is sinds 2 mei 2007 2,4 miljoen keer bekeken. Tony Blair maakt met zijn felicitatie video aan Sarkozy de top 3 deze week compleet. In Nederland zagen we bij de laatste verkiezingen al dat de politici de kiezer massaal via internet opzochten. In een column in de OV krant Dag vandaag is te lezen, dat de politieke blogs uit de verkiezingstijd alweer grotendeels opgedoekt zijn. Gister wijdde de nieuwe crossmediale krant ook een uitgebreid artikel over (aanstaande) wereldleiders en YouTube.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier.

Meer


Delen

0
0


Er zijn 17 reacties op dit artikel

  • @Paul weer een toplijst hoor! Ray ban op nummer 1 is ook een uitstekende keuze. Ray Ban begrijpt hoe je een nieuwe collectie moet introduceren. Bijna niet meer met traditionele media ;-)

    geplaatst op
  • offtopic: De strijd om de Adwards begint nu al te ontaarden: Kan ik mijn naam beschermen tegen gebruik in Adwords?
    http://www.google.nl/search?hl=nl&q="maarten+roelofs"&btnG=Google+zoeken&meta;=

    De Screen Ad is in ontwikkeling..

    geplaatst op
  • Nogal off topic Maarten :) Maar laten we vooral een site maken waar iedereen tegen Jeroen kan stemmen!

    geplaatst op
  • Prachtige lijst, Paul. Dit keer ook aardig divers qua aanpak/opzet.

    Die video van de Ireland's Road Safety Authority hakt er ook in qua boodschap. Heftig! Knap om dat weten te creeren en ook nog eens viraal te worden.

    geplaatst op
  • offtopic: Goeievraag maarten. Ik zal dit eens bij mijn advocaat neerleggen. Heb nog zo'n soortgelijke kwestie lopen een meer of minder zal het hem niet doen.. Kom hierop terug. Topic: Mooie lijst deze week.

    geplaatst op
  • offtopic: Reactie op Maarten. Ik heb natuurlijk voor jou en Heleen (de liefde van mijn leven) gekozen. Maar dat is een keuze, kunnen we geen poll plaatsen van wie we denken die er gaan winnen. Tussen kiezen en denken staan wetten in de weg en praktische bezwaren, maar ook weemoedigheid die niemand kan verklaren en die den 'savond komt wanneer men slapen gaat...(Elschot)

    geplaatst op
  • Maarten, alleen als je jezelf bij het BMR hebt gedeponeerd als merk kun je bij Google ageren. Succes, de inschrijfprocedure bij BMR duurt gelukkig maar 6 maanden, eer het vervolgens online in de dbase staat nog eens een half jaar.

    geplaatst op
  • @Emiel Volgens mij zat het zo: De zoekterm mag rustig een merknaam (dus ook eigen naam) zijn. In de advertentie tekst heeft Google dat liever niet. Maar volgens mij zal geen rechter verbieden als daar staat "Jeroen verdiend minder stemmen dan Maarten" in het kader van satire en openbare meningsuiting is heeeeel veel toegestaan.

    geplaatst op
  • @Maarten Je bent wel een sneue eikel als je dat doet trouwens ;) Gewoon terug pakken via de zijkant.

    geplaatst op
  • @Maarten Roelofs: Waarom maak je als blogger niet een artikel hierover aan als je je afvraagt hoe hier mee om te gaan en wat juridisch de mogelijkheden zijn? Kunnen we daar de discussie voortzetten.

    't is vrijdag, maar dit item graag on topic houden.

    geplaatst op
  • Heerlijk om de week af te sluiten met een aantal prachtige virals. Mijn absolute favorieten van deze week zijn Connected Ventures en Mora. Had ze beide al voorbij zien komen en ben blij ze terug te zien in de top 10!

    Maarten, volgens mij moet jij gewoon gaan twitteren!

    geplaatst op
  • Nu.nl:

    Spotje Beemsterkaas moet van de buis

    DEN BOSCH - Het reclamespotje voor Beemsterkaas met acteur Peer Mascini moet van de buis. De rechter in Den Bosch heeft dat vrijdag, een dag na de eerste uitzending, bepaald.

    De commercial kan leiden tot verwarring bij het publiek en de indruk wekken dat de kaas is gemaakt door Campina, beargumenteerde de rechter in een kort geding dat de grote zuivelfabrikant had aangespannen.

    Peer Mascini ('Ik had nog zo gezegd: geen bommetje!) maakte tot 2000 furore met spotjes voor MelkUnie, een merk dat Campina destijds voerde. Naast Mascini speelden koeien in deze commercials de hoofdrol. Dat is ook het geval in het nieuwe spotje van Cono Kaasmakers.

    Kopie
    De rechter noemde de nieuwe commercial vrijwel een exacte kopie van het prijswinnende spotje Bommetje uit 1997. Het verbod gaat volgende week in.

    Cono mag het spotje ook niet meer zelf op internet tonen. Op elke overtreding staat een dwangsom van 20.000 euro.

    Volgens advocaat Henk Jan Boukema is de kaasmaker niet verantwoordelijk te houden voor de inmiddels wijde verspreiding van het filmpje op het web.

    geplaatst op
  • @ Bram, ook een merknaam gebruiken om een advertentie te laten zien zonder die merknaam, valt aan te vechten. Je moet dan wel wat bewijzen overleggen bij Google dat jij eigenaar bent van het merk.

    geplaatst op
  • @Roel Oh? Maar vertel waar je het vandaan hebt ik geloof je graag. Klik hier en help me begrijpen

    geplaatst op
  • Cono mag het spotje ook niet meer zelf op internet tonen.
    En Peer Mancini mag niet meer in de buurt van een zwembad komen. En campina verbiedt koeien ooit op te treden op youtube. ;)

    geplaatst op
  • je kan je persoonlijke naam als handelsnaam inschrijven bij de KvK en uit die grond bezwaar uiten tegen gebruikers van je naam.

    Echter als je naam in het nieuws wordt gebruikt, dan kan je daar tegen in beginsel geen bezwaar maken.

    Ook het indienen van je naam als Benelux-merknaam is een mogelijkheid binnen een zekere reikwijdte (verwarring/associatie ed) , maar de vraag is of je dat er allemaal voor over hebt.

    geplaatst op
  • @Roel heb het even nagevraagd. Je kunt bezwaar maken bij Google en die gaan dan weghalen. Als tenminste merkrecht en zoals Emiel zegt je volledige naam moet je eerst via de KvK laten registreren. Wel handig te weten.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.