Bloggen over het milieu met BCC
Een goed voorbeeld van een blog met een corporate cross-over is het weblog de groene stekker van BCC’s commercieel directeur Michiel de Haan. Dat dit retailbedrijf milieubewustzijn claimt moge duidelijk zijn want op dit moment wordt je via de ‘onder constructie’ zijnde website van BCC ook nog naar themasite www.groenestekker.nl geleid.
LaComunidad ontwikkelde voor BCC het concept, de themasite en de online campagne. Onlangs introduceerde BCC haar crossmediale campagne ‘energiebewust genieten?‘. Centraal staat de themasite waar mensen hun energietips met BCC kunnen delen. Volgens de Haan vindt BCC energie bewust genieten een belangrijk thema waar meer mogelijkheden voor de toekomst in zitten. Aardig is dat de commercieel directeur daar zelf een voorschot op neemt gezien zijn weblog over dit onderwerp. Naar mijn mening een leuk en in het tijdsbeeld passend initiatief.
‘k Was pas ook al erg onder de indruk van de hah-folder met een enorme hoeveelheid info over energie, milieu en besparingen dienaangaand. Pas op pagina 10 of 12 kwam de eerste wasmachine. Daarvoor alleen maar informatieve content. Inderdaad een mooie claim bovenop de low price en high service propositie.
Niks mis mee een beetje milieubewust zijn. Moet er niet aan denken dat het over 10 jaar standaard 40 graden in Nederland is 🙂