Fokke & Sukke doen PR van Xbox
Eind februari besteedde Vara’s consumentenprogramma Kassa aandacht aan de Xbox 360. De spelcomputer van Microsoft veroorzaakt krassen op de spellen. Bijna duizend mensen deden bij Kassa beklag, en volgens alle berichten op het internet zijn er wereldwijd nog veel meer mensen die last hebben van bekraste cd’s. De problemen treffen volgens het tv-programma waarschijnlijk tussen de een en twee miljoen apparaten. Deze zijn van mei tot en met december vorig jaar gemaakt door Microsoft, zei eindredacteur Renzo Veenstra afgelopen donderdag.
Microsoft heeft inmiddels in een persverklaring aan Kassa laten weten dat de Xbox 360 krassen kan veroorzaken op schijfjes. Klanten die gedupeerd zijn door een krassende Xbox 360, kunnen contact opnemen met Microsoft op 0800 023 3894. Het bedrijf biedt aan de gewraakte spelcomputers te repareren en indien nodig voor vervangende discs te zorgen.
Kassa’s kruistocht tegen de krassende spelcomputer is in meerdere opzichten een interessante damage control case in de categorie kloteklanten. In dit geval overigens opvallend weinig aandacht hierover in de blogosfeer. Wel hebben nagenoeg alle traditionele media melding gemaakt van de ‘bijna duizend klachten’.
Zeker met in het achterhoofd de introductie van Microsoft Vista, waarbij 90 bloggers gratis een laptop ontvingen, was de Fokke & Sukke eerder deze week briljant en wil ik jullie dan ook niet onthouden. Met dank aan Dennis Hoogervorst.
.::: De reden dat de ‘blogosfeer’ er relatief rustig over blijft is omdat dit euvel een jaar geleden al uitvoerig is behandeld op de meeste grote sites. Dit is niet veel meer dan de nasleep ervan. De meeste problemen kwamen ook inderdaad door gebruikers die zelf het apparaat kantelde. (Dit ook omdat een mechaniekje in het apparaat kan detecteren of hij recht-op staat danwel ligt en aan de hand daarvan de ‘Ring of Light’-lampjes rond de power-knop meekantelen. Een aantal mensen konden dit effect duidelijk toonbaar krijgen door het apparaat te kantelen terwijl hij aan stond.) De meeste gebruikers hadden aan deze verklaring genoeg en de klachten verdwenen. Totdat het probleem opnieuw werd aangekaart bij Kassa. Daarbij is het nog maar de vraag in hoeverre Microsoft het probleem echt negeerde, of dat het call-centre een strictere controle uitvoerde om het aantal reparaties (wat vanuit de gebruikerskant al maanden gigantisch hoog oogt) terug te dringen. Normaliter is Microsoft namelijk heel erg coulant met problemen en reparaties betreffende hun spelcomputers.
aanbod van lening tussen individu
Goedendag….
Heb je een lening nodig ?? Of financiële hulp?
Maak je geen zorgen, wij zijn een organisatie die leningen biedt aan mensen die een lening nodig hebben voor hun verschillende bezorgdheid:
Aankopen van auto’s, betalen uw schulden of investeren in verschillende gebieden
Wij zijn beschikbaar om u 24 uur per dag te helpen met een tarief van 2%
Bent u geïnteresseerd ??? Neem dan contact met ons op.
Email: preturgent9@gmail.com
Contact opnemen met whatsapp: +33758352549