Fokke & Sukke doen PR van Xbox

Fokke & Sukke doen PR van Xbox

{title}

Eind februari besteedde Vara’s consumentenprogramma Kassa aandacht aan de Xbox 360. De spelcomputer van Microsoft veroorzaakt krassen op de spellen. Bijna duizend mensen deden bij Kassa beklag, en volgens alle berichten op het internet zijn er wereldwijd nog veel meer mensen die last hebben van bekraste cd’s. De problemen treffen volgens het tv-programma waarschijnlijk tussen de een en twee miljoen apparaten. Deze zijn van mei tot en met december vorig jaar gemaakt door Microsoft, zei eindredacteur Renzo Veenstra afgelopen donderdag.

Microsoft heeft inmiddels in een persverklaring aan Kassa laten weten dat de Xbox 360 krassen kan veroorzaken op schijfjes. Klanten die gedupeerd zijn door een krassende Xbox 360, kunnen contact opnemen met Microsoft op 0800 023 3894. Het bedrijf biedt aan de gewraakte spelcomputers te repareren en indien nodig voor vervangende discs te zorgen.

Kassa’s kruistocht tegen de krassende spelcomputer is in meerdere opzichten een interessante damage control case in de categorie kloteklanten. In dit geval overigens opvallend weinig aandacht hierover in de blogosfeer. Wel hebben nagenoeg alle traditionele media melding gemaakt van de ‘bijna duizend klachten’.

Zeker met in het achterhoofd de introductie van Microsoft Vista, waarbij 90 bloggers gratis een laptop ontvingen, was de Fokke & Sukke eerder deze week briljant en wil ik jullie dan ook niet onthouden. Met dank aan Dennis Hoogervorst.


Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Inderdaad een mooie!
    Fokke & Sukke is dan ook zeker de moeite om op te nemen in je RSS feeds.. ;)

    geplaatst op
  • Alleen jammer dat MS niet de bedoeling had om schuld te bekennen. We hebben de verkeerde conclusie getrokken: http://www.ownage.nl/news/19890/

    geplaatst op
  • .::: De reden dat de 'blogosfeer' er relatief rustig over blijft is omdat dit euvel een jaar geleden al uitvoerig is behandeld op de meeste grote sites. Dit is niet veel meer dan de nasleep ervan. De meeste problemen kwamen ook inderdaad door gebruikers die zelf het apparaat kantelde. (Dit ook omdat een mechaniekje in het apparaat kan detecteren of hij recht-op staat danwel ligt en aan de hand daarvan de 'Ring of Light'-lampjes rond de power-knop meekantelen. Een aantal mensen konden dit effect duidelijk toonbaar krijgen door het apparaat te kantelen terwijl hij aan stond.) De meeste gebruikers hadden aan deze verklaring genoeg en de klachten verdwenen. Totdat het probleem opnieuw werd aangekaart bij Kassa. Daarbij is het nog maar de vraag in hoeverre Microsoft het probleem echt negeerde, of dat het call-centre een strictere controle uitvoerde om het aantal reparaties (wat vanuit de gebruikerskant al maanden gigantisch hoog oogt) terug te dringen. Normaliter is Microsoft namelijk heel erg coulant met problemen en reparaties betreffende hun spelcomputers.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.