Gemiddelde klikprijs opgeven met AdWords

Gemiddelde klikprijs opgeven met AdWords
,

Zag vanmorgen bij het openen van Mijn Klantencentrum (AdWords) dat Google een nieuwe biedoptie heeft toegevoegd: bieden volgens voorkeurskosten. Google zelf legt het systeem als volgt uit:

Bieden volgens voorkeurskosten is een nieuwe manier om de kosten van uw AdWords-advertenties te beheren. U selecteert de gemiddelde prijs die u wilt betalen per klik (een gewenst CPC-bod) of per duizend vertoningen (een gewenst CPM-bod). Het AdWords-systeem werkt vervolgens automatisch toe naar deze doelprijs. Als uw analyse bijvoorbeeld laat zien dat een klik op uw zoekwoordgerichte advertentie uw bedrijf € 0,75 waard is, kunt u een gewenst CPC-bod instellen van € 0,75. Het AdWords-systeem past vervolgens uw bod op afzonderlijke advertentievertoningen aan om de werkelijke gemiddelde kosten per klik zo dicht mogelijk € 0,75 te laten benaderen. Uw advertentie wordt mogelijk op een aantal verschillende posities geplaatst terwijl het systeem ernaartoe werkt uw werkelijke kosten te realiseren.

Zoals Google zelf al aangeeft op de volgende infopagina´s is deze optie niet voor elke campagne geschikt. Ook het voorbeeld hierboven geeft dat aan. Zelf ga ik zeker met deze optie experimenteren. Denk bijvoorbeeld aan klanten die zelf ads op CPM-basis verkopen en AdWords gebruiken om views te genereren. Daarbij is precies duidelijk hoeveel een klik maximaal mag kosten om geld te verdienen aan de eigen CPM-ads. Kijk voor meer informatie in het Google AdWords helpcentrum.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 10 reacties op dit artikel

  • Nice.....

    Bedankt voor de update....ga hem zelf ook zeker testen!

    geplaatst op
  • Hmmm, comment weg

    Als ik het goed begrijp gaat google nu dus een stuk toegevoegde waarde van SEO bureaus automatiseren? Immers maakt dit het managen van een adword campagne makkelijker.

    geplaatst op
  • Ik heb het vanmorgen ook even bekeken. Ik denk dat het voor de meeste campagnes niet geschikt is. Alleen voor SEA bureau's die zich er heel makkelijk van af willen maken.... (geldt niet voor Karel, want ik weet dat hij er serieus mee bezig is.)

    Punt blijft dat je voor sommige woorden gewoon veel minder betaald als andere (als je je het goed doet) als deze woorden opgetrokken worden naar het gemiddelde levert dit alleen maar verlies op. Andere woorden die bijvoorbeeld meer conversie opleveren worden misschien juist wat lager ingezet om het gemiddelde te behalen.

    In het voorbeeld van Karel waarbij de bezoekers op basis van opbrengsten (CPM) naar een site getrokken worden, kan de nieuwe functie het beheer vereenvoudigen. Dit is bij hele grote aantallen handig, maar dan nog denk ik dat het handmatig meer resultaat oplevert. Het is dan een (beheers)kosten/baten verhaal.

    geplaatst op
  • Bas, zoals Wilbert ook aangeeft is dit een instrument dat met beleid gebruikt moet worden. Ik denk dat in dat opzicht de rol van een goed bureau niet minder belangrijk wordt. Verder, Wilbert, ben ik het met jouw opmerking eens. Je loopt de kans om meer te gaan betalen voor bepaalde kliks. Hoewel je dat denk ik ook zelf in de hand kunt houden door te beginnen met een (te) lage gemiddelde klikprijs op te geven en dan stapje voor stapje omhoog. En, heel flauw maar toch waar, in het voorbeeld van die CPM-ads gaat het in dit geval idd om hele grote getallen.

    geplaatst op
  • Wat mij betreft heeft Google de tool gelanceerd om adverteerders te stimuleren om zelf aan de slag te gaan met AdWords. Het maakt het managen van AdWords campagnes inderdaad eenvoudiger en met name accountable, waar de meeste adverteerders naar op zoek zijn. Bovenal zorgt het denk ik voor meer resultaat voor Google, want ik denk ook dat je er lang niet het maximale uithaalt in vergelijking met het inzetten van een specialist.

    Daarnaast kan je in AdWords inmiddels ook verdwalen in de mogelijkheden, waarvan dit er alweer één extra is...

    geplaatst op
  • Komen er ook nog een keer mogelijkheden voor Adsense mensen?

    Op dit moment lijkt het er op dat de adverteerder alles kan bepalen en degene die adspace aanbiedt elk bedrag en uiting maar moet slikken.

    geplaatst op
  • Thomas, interessante opmerking. Welke aanvullingen heb je zelf in gedachten? Wie weet leest Google mee en pakken ze je suggesties op.

    geplaatst op
  • Misschien bekijken welke campagnes goed lopen bij mij, hoeveel ze opleveren.
    En een minimum CPC en CPM opgeven.

    geplaatst op
  • Trouwens Thomas, heb je al eens met blogads gepraat? Zou misschien een alternatief kunnen zijn.

    geplaatst op
  • Ik heb niet echt een blog :)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.