Unilever en Puma starten met merkenradio via internet

16 april 2007, 16:06

Vandaag in het Financieel Dagblad:

(…) Puma en Unilever beginnen vandaag met de uitzending van merkenradio in Nederland. Puma start op Radiodigitaal.nl, het digitale radioplatform van Talpa, French 77. De uitzending is de komende twee maanden te beluisteren via pumaradio.nl. Deodorantmerk Rexona van Unilever begint radiozender Rexona Biorhythm. De uitzending is in ieder geval het komende half jaar te beluisteren via mijnbioritme.com. Beide internetstations maken onderdeel uit van een reclamecampagne en zijn derhalve tijdelijk te beluisteren. (…)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Bas Gezelle

    Ik las het gisteren in de adformatie. Opzich een erg leuk medium en zeker ook niet erg duur. Volgens mij betaalt men het eerste jaar zo’n 12.000 euro en vanaf het tweedejaar 7.000 euro. Als ik een grote adverteerder was zou ik dit zeker overwegen. Zo’n 5% van de consumenten luistert immers regelmatig internetradio.


    17 april 2007 om 05:27
    media

    Bas, die is wel erg kort door de bocht. Je hebt gelijk dat al een significant deel van de internetgebruikers naar internetradio luistert. Maar nu nog de uitdaging dat ze naar jouw uitzendingen luisteren. En geloof me, dat zal de komende jaren nog een best lastig spel gaan worden met die duizenden aanbieders van internetradio. Bekende stations zoals Radio Digitaal kunnen daarbij dienen als een springplank (kies hier welke muziek bij je past). Merken die het gaan aanbieden op hun eigen site; ik geloof er eerlijk gezegd niet in.


    17 april 2007 om 05:44
    Bas Gezelle

    Marco, Ja dat ben ik met je eens. De concurrentie is moordend. Maar ik denk dat als je als merk een radiostation op je eigen site hebt dat goed aansluit op je doelgroep dat het zeker wel een toegevoegde waarde kan hebben. Het triggert wellicht mensen om vaker de site te bezoeken en mensen blijven misschien tijdens het luisteren ook wel langer hangen op de website.


    18 april 2007 om 05:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!