Reken jezelf rijk, met ‘mobile TV’

Mobiele TV, al decennia lang ‘the next big thing’, gaat het ook dit jaar weer helemaal maken. Althans, dat denken de analisten van eMarketer: “eMarketer forecasts that the total number of mobile TV and video subscribers globally will rise from 40 million in 2006 to over 750 million in 2011.”
Eén pluspuntje: de heren onderzoekers hebben inmiddels tenmiste het verschil tussen mobile TV en mobile video ontdekt. En zien voor dat laatste – terecht – een grotere toekomst weggelegd. Maar die intelligentie houdt niet lang stand; het rapport voorspelt namelijk ook dat het ‘op door uitzenders vastgestelde tijdstippen kijken naar wat ieder ander ook al ziet’ over vijf jaar ineens weer een groeispurt kent. En dat is weer de reinste kolder…
Als je écht rijk wil worden met mobiele video, dan investeer je in een clubje jongelui dat makkelijk uitwisselbare video-tjes schiet. En ervaring hebben met het beeldend vertellen op minuscule schermpjes. Want die gaan straks jouw verhaal in informatieve en/of recreatieve videocontent vertalen, voor gratis en ‘virale’ uitwisseling via peer-to-peer mobiele netwerkjes.