Hackers zijn dol op Apple TV’s

9 april 2007, 13:20

{title}

Terwijl anderen lást hebben van hackers, spint Apple er juist garen bij: sinds haar “Hack maar lekker raak, ’t is – na aankoop – tenslotte jouw Apple TV; het enige waar je op moet letten is dat de garantie daarmee vervalt.”-uitspraak wordt de jongste telg uit de Apple familie bijna dagelijks uitgebreid met nieuwe functionaliteit. Zo zijn er – vanzelfsprekend – mensen die er Linux op draaien, of een origineel en compleet MacOS. Maar ook voor het in de MacTV software integreren van een RSS-lezer draaien de vrolijke hackers hun handen niet om. En een AppleTV driver voor een externe harddisk laat ook al niet lang meer op zich wachten.

Apple laat hiermee prachtig zien wat er gebeurt zodra je merk open stelt voor de ideeën en medewerking van je klanten!

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Jelmer Voogel

    @Alper: het maakt Apple ook weinig uit dat je geen filmpjes bij itunes koopt omdat de Apple TV toch al winst oplevert. De xBox 360 en playstation 3 worden onder de productie prijs verkocht omdat de games voor de platformen het geld opleveren.


    10 april 2007 om 05:24
    Luc Franken

    De meeste mensen hebben toch geen zin in het zelf maken van allerlei applicaties of ze op vage manieren moeten installeren. Als er 1 of 2 goede producten uit voort komen waar veel vraag naar is kan Apple deze op simpele wijze weer verkopen in de winkels.


    10 april 2007 om 08:07
    Wouter

    Als eigenaar van een Apple TV volg ik deze ontwikkelingen op de voet. Het is inderdaad goed om te zien dat er eindelijk een merk is die weet om te gaan met “hackers” van hun product. Aan de klant de keus om de garantie te laten vallen of niet. Overigens is dit alleen het geval bij de harddisk-swap en OS hacks waarbij je het ding open moet maken.


    10 april 2007 om 08:43
    Raimo

    Wat een tegenstelling met de Iphone..Die inconsistentie kan ik nog niet echt rijmen..


    10 april 2007 om 10:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!