Bol lanceert digitaal magazine Bomvol

Bol lanceert digitaal magazine Bomvol

{title}Deze week lanceerde Bol.com het (naar eigen zegge) grootste interactieve online magazine van Nederland genaamd Bomvol met naar verwachting 600.000 tot 900.000 lezers

Eerlijk gezegd had ik niet veel met het bladeren door dit soort online magazines, maar het glossy uiterlijk zorgde er toch voor dat ik ging bladeren. Het ziet er erg mooi en verzorgd uit en de pagina’s worden leuk opgebouwd. 50 interactieve pagina’s boordevol media-informatie, ‘human interest’ verhalen en wetenswaardigheden over boeken, films, muziek en elektronica. ‘t zou mooi zijn als e.e.a. nog iets persoonlijker zou kunnen worden gemaakt op basis van mijn profiel bij bol, maar ‘t is een mooie start! Benieuwd wat jullie er van vinden.

Bron: persbericht Bol.com


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 13 reacties op dit artikel

  • Ik heb ook niet zo veel met het lezen van online magazines, maar dit is toch wel de moeite waard. De inhoud en vormgeving vind ik zeer geslaagd. Het resultaat is ook goed interactief.
    Alleen jammer dat ik 7 mailbevestigingen kreeg na het aanmelden op de nieuwsbrief (laatste pagina).

    geplaatst op
  • Ik vind het een mooi en goed uitgevoerd concept. Het trekt mij ook wel aan dus zal vast ook het volgende nummer doornemen als ik even niets te doen heb. Ik heb mij overigens ook aangemeld voor de nieuwsbrief maar kreeg gelukkig de bevestigingsmail maar 1x. Verder hoop ik dat wanneer je in de toekomst vanuit de nieuwsbrief naar het magazine doorklikt, bij iedere prijsvraag je gegevens al ingevoerd staat, ik denk dat dat meer respons oplevert dan wanneer dat niet het geval is.

    geplaatst op
  • Ook ik vind 't erg geslaagd, en heb me direct geabonneerd. Het is een prachtig voorbeeld van hoe 't wél moet.

    geplaatst op
  • Hoewel het een beetje woensdag oud nieuws is, is dit eindelijk eens een goed geëxecuteerd online magazine! Eindelijk eens eentje waarvoor ik de moeite neem om het daadwerkelijk te lezen. Wel kan er nog veel meer gebruik worden gemaakt van de profielen van de bezoekers, en ik denk dat Bol.com dat ook wel zal doen. Per slot van rekening is doel numero uno gewoon om nòg meer boeken en cd's te verkopen..

    geplaatst op
  • Mooi uitgewerkt magazine. Interactief, goed leesbare korte teksten en aardige onderwerpen. Wel jammer dat het er zo dik boven op ligt dat er ook wat verkocht moeten worden. Alleen maar positieve recensies over boeken, cd's, films en zelfs - jawel - Windows Vista.

    geplaatst op
  • Indrukwekkend! Ik heb een business week Zinio abbonement maar dit is toch wel een stuk prettiger. Zinio is vaak een download van tientallen megabytes en WEER een nieuwe applicatie. Ook strak hoe ze multimedia content hebben verwerken zoals de video's van de games en de achtergrond muziek. Ook dit wordt nauwelijks door Zinio gebruikt. Kortom, top!

    geplaatst op
  • Goed doordacht, mooi uitgevoerd.
    Inderdaad erg commercieel, het lijkt meer een strak uitgevoerd reclame blaadje, je ogen worden gestuurd door de manier en volgorde waarop beelden en informatie verschijnen.
    Wel een beetje jammer dat je op de homepage geen knopje hebt om de herrie uit te zetten.

    geplaatst op
  • Ik sluit me volledig bij je aan Marco en het zou inderdaad een geweldige vervolgstap zijn als Bol de profielinformatie gaat gebruiken om te personaliseren.

    geplaatst op
  • Bomvol 2 is uit. Ik blijf onder de indruk, opnieuw een online genot om door te bladeren. Kan niet anders dan dat de sales hiermee een piek laat zien.

    Benieuwd welke andere partijen dit niveau binnenkort ook weet te halen, ik heb het wel gehad met die suffe emailberichten ;-)

    geplaatst op
  • Het zat in lijn der verwachting: Bomvol.com heeft een EMMA gewonnen. 6 september wordt bekend of het brons, zilver of goud is. Ik gok op goud!

    geplaatst op
  • Adforesult:

    Resultaten Bomvol:
    Het totale bereik van Bomvol ligt inmiddels op circa 500.000 bezoekers. Daarnaast zijn de resultaten van het magazine zeer goed.

    - 98 procent is uiterst positief over de algemene indruk van Bomvol
    - 90 procent ervaart het lezen van een online magazine als prettig
    - de gemiddelde leestijd van het magazine is boven de doelstelling (de tijdsduur is bij de jury bekend)
    - de meetbare netto clickthrough-ratio vanuit Bomvol naar de online winkel van Bol.com is succesvol te noemen (de ratio is bij de jury bekend)
    - daarnaast is de softselling-aanpak in Bomvol succesvol gebleken. Een deel van de producten die in Bomvol aan de orde kwamen, vertoonde een duidelijk stijging in omzet
    - driekwart van het bezoek van Bomvol is via e-mailmarketing binnengekomen.

    geplaatst op
  • Bol.com heeft zojuist de Gouden EMMA gewonnen tijdens de Nationale E-mailmarketing Conferentie:

    (...) ‘Een bijzonder vernieuwend innovatief concept’ zo oordeelt de jury over het digitale magazine nieuwe stijl BOMVOL van bol.com. Lezers kiezen zelf de leesvolgorde en de onderwerpen waarin ze geïnteresseerd zijn. Dé overtreffende trap van digitale informatie. ‘Ook qua creativiteit is het magazine erg goed, zowel qua design en opmaak, maar ook qua concept’. ‘Een terechte winnaar’, stelt de jury unaniem. (...)

    geplaatst op
  • @Marco: ik moet vaker gokken;-) Mooie, terechte pluim voor team van Bomvol!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.