Google heeft besloten om het uiterlijk van de AdSense boxen aan te passen en op te frissen.
Na uitgebreide tests en onderzoek in onze AdSense kliniek is gebleken dat advertenties met de nieuwe opmaak er niet alleen aantrekkelijker uitzien, maar ook beter presteren voor zowel uitgevers als adverteerders.
Website eigenaren die opeens een andere layout voorgeschoteld krijgen: dat kan dus kloppen. Alle oude layouts worden in de komende vervangen door de nieuwe versie. De nieuwe versie ziet er iets frisser uit, al zijn de gepresenteerde kleuren een beetje vertekenend want die zijn zelf aan te passen. Verder is het “Ads door Google” vervangen door een logo met dezelfde tekst en is hij onderaan geplaatst.
Er wordt gezegd dat deze nieuwe versie er aantrekkelijker uit ziet en beter werkt. Het eerste is een kwestie van smaak maar geldt voor mij ook. Het tweede is naar mijn idee een tijdelijk effect aangezien bezoekers hun ontwikkelde banner-blindness nog niet ingesteld hebben op dit nieuwe uiterlijk. Het zal dus zolang het nog niet helemaal ingeburgerd is wat meer aandacht dan gemiddeld trekken, maar daarna vraag ik me af of het effect blijft.