Eindeloos bij Orange toch beperkt…

3 april 2007, 15:05

Eindeloos bij Orange toch beperkt…Foei, foei en nog eens foei. Er wordt de laatste tijd steeds meer gesproken over oneerlijke acties, zoals bijvoorbeeld in de reisbranche. Vandaag werd ik door een collega geattendeerd op een nieuwe actie van Orange. “Orange Office Hours”. Een interessante actie voor mensen die lang bellen voor hun werk. De tekst onder de actie luidt:

Eindeloos bellen naar alle mobiele en vaste nummers van 08:00 tot 18:00 met “Office Hours”, voor maar 49,- per maand.

Geweldig! Dat moeten we hebben. MAAR! Leest men echter verder, dan kom je er achter dat “Eindeloos” toch nog vrij beperkt is. Het gaat namelijk om 1000 minuten per maand. Oh…maar u zei toch eindeloos? Omgerekend is dat zo ongeveer 50 minuten per dag uitgaande van +/- 20 werkdagen per maand. De meeste hardwerkende zakenmensen die ik ken zitten toch zeker meer dan 2 uur per dag aan de telefoon. Daarnaast zijn we niet allemaal ambtenaren die werken van 9 tot 5. Op z’n minst niet erg netjes en zeker misleidend. Foei!

Ernst Dirkzwager
Country Manager Nederland bij Readpeak

Ernst Dirkzwager is sinds juli 2007 blogger bij Marketingfacts. Na jaren in videoadvertising is hij sinds januari 2024 Country Manager voor Readpeak. Readpeak is een native advertising platform met een premium 2 premium approach.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Moleschott

    Ik stel voor dat er een autoriteit komt met de bevoegheden van Neelie Kroes om dit soort misverstanden af te straffen. Het gaat hier om misleiding met voorbedachte rade……


    3 april 2007 om 15:48
    pgarama

    ein·de·loos (bn.)

    1 zonder grens, zeer uitgestrekt

    2 voortdurend, nooit ophoudend => ad infinitum, altijddurend, eeuwig

    3 [inf.] geweldig, buitengewoon mooi, goed enz.

    waarschijnlijk bedoelen ze nummertje 3 😉


    3 april 2007 om 15:49
    Baronnn

    @ Moleschott; daar is toch de Reclame Code Commissie voor?


    4 april 2007 om 05:08
    heavy user

    als de redactie beter zou lezen…….

    1000min naar vast en mobiel (KPN etc) EN 1000min naar Orange nummers,

    dat is bij elkaar bijna 2 x 17uur bellen!!!!

    en na kantooruren 10ct per minuut.

    ik ben een heavy user, voor mij is dit eindeloos genoeg!

    verder;

    Orange doet het in mijn ogen eerlijker en duidelijker dan concurrentie. De beperking van Office Hours wordt meteen genoemd en is niet ergens verstopt in de voorwaarden.


    4 april 2007 om 06:21
    Michel

    @Heavy user: Heeft Orange tegenwoordig ook al een webcare team of is dit eigen initiatief?


    4 april 2007 om 09:22
    heavy user

    @Michel: klant


    4 april 2007 om 11:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!