Hoe maken bedrijven gebruik van Web 2.0?

Hoe maken bedrijven gebruik van Web 2.0?

Hoe maken bedrijven gebruik van Web 2.0?

McKinsey Quarterly heeft recentelijk een onderzoek over het gebruik van Web 2.0 in bedrijven gepubliceerd. Daarvoor zijn begin dit jaar wereldwijd bijna 3.000 managers geinterviewd (waarvan 44 procent op C-level). Belangrijkste conclusie is dat de meeste organisaties tevreden over hun investeringen in internet en verwachten dat door de opkomst van Web 2.0 technologie de investeringen zullen toenemen. Sectoren waar investeringen zullen toenemen zijn retail, high tech, telecommunicatie, financiele dienstverlening en de farmaceutische industrie. Meest populair is de inzet van Web 2.0 voor customer interactie (70%) en interne kennisdeling (75%).

Met dank aan Gijsbert van der Sleen die net als ik onderzoek doet naar de organisatie van e-business bij bedrijven. Alhoewel de impact van Web 2.0 daar nog weinig invloed op heeft zal dat de komende jaren zeker veranderen.

Na (gratis) registratie is het onderzoek online te lezen op de website van McKinsey Quarterly. Leden van Marketingfacts kunnen het onderzoek ook hier downloaden.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Altijd gedacht dat we in Europa achtelopen t.o.v. de VS maar uit deze cijfers blijkt dat dat Europa op de meeste deelgebieden zelfs iets voorloopt. Zou dat komen omdat veel Amerikaanse bedrijven ook in Europa actief zijn of klopt mijn beeldvorming gewoon niet ?

    geplaatst op
  • Moet eerlijk zeggen dat ik ook wel positief verrast was door de Europese cijfers. Op basis van de cijfers heb ik het idee dat we in Europa vooral op gebied van kennismanagement icm social media voorop lopen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.