• Mobile
    wordt gesponsord door

Een tien voor Tien

Een tien voor Tien

{title} Daar waar de televisiezender van Talpa te maken heeft met een chronisch gebrek aan publieke belangstelling doet internet het zeer goed. De website van Tien heeft ook in februari weer uitstekende resultaten geboekt. De afgelopen maand waren 1,3 miljoen unieke bezoekers op tien.tv goed voor maar liefst 38 miljoen pageviews. Populaire onderdelen waren De Gouden Kooi, Programma Gemist, De Wedstrijden en Lotte. Ten opzichte van februari vorig jaar zijn zowel de pageviews (bijna verviervoudigd) als het aantal unieke bezoekers (ruim verdubbeld) aanzienlijk gestegen. Daarnaast was er een forse toename van het aantal opgevraagde losse filmpjes en live streams. De afgelopen maand werden 1,8 miljoen filmpjes of programma’s bekeken. De live streams werden ruim 5 miljoen keer bezocht.

Er is in februari veel gebeurd in De Gouden Kooi. Ook online trok fenomeen veel bezoekers. Op De Gouden Kooi werden er ruim 450.000 clips bekeken, mede dankzij het succes van Tell Me. Dit is een applicatie waarmee gebruikers op interactieve wijze gemakkelijk en overzichtelijk door het grote aanbod van videocontent kunnen zoeken. Tevens ontwikkelde Talpa onlangs een alert op het Windows Live Platform. Dit houdt in dat gebruikers een waarschuwing via hun msn messenger of hotmail account krijgen wanneer er spannende dingen gebeuren in de Villa, en direct naar de juiste pagina worden geloodst. Ik zeg een tien voor Tien met een pluim voor Edwin Tromp en zijn mannen die tegen het tij in een fraaie digitale prestatie hebben neergezet.


Delen



Er zijn 15 reacties op dit artikel

  • Sja... klinkt wel leuk, maar als je het in perspectief zet: voor zo'n zender met al dat marketing geweld, halen ze bij lange na niet de cijfers als bijvoorbeeld Nu.nl, die dit soort video kijkers aantallen er in een paar topdagen doorheen jaagt!

    geplaatst op
  • Vergeet vooral Huub niet, als gouden zet voor de content en dus het stijgend aantal bezoekers. Ik ken hem persoonlijk, en hij is de inzet meer dan waard, helaas. Het is een vreselijk programma. Maar webtechnisch/crossmedia inderdaad zeer de moeite waard

    geplaatst op
  • Volgens mij bestiert Edwin Tromp een andere afdeling binnen Talpa/Tien, namelijk Talpa Digital, maar goed..

    geplaatst op
  • @ Rok ff tsjekken

    geplaatst op
  • Talpa Interactive doet de site, Talpa Digital de crossmediale concepten zoals Mundo, Skoeps en Fuel for Travel. Maar kniesoor die daar op let.

    geplaatst op
  • gelukkig zijn bloggers van de #7 uit de MarcoM top 100 het met jullie eens...

    geplaatst op
  • @Ruud: zou een mooie boel worden als Albert het niet met Albert eens zou zijn ;-)

    geplaatst op
  • ah op die fiets :) rare nickname dat vertigo :-P

    geplaatst op
  • Het werd vorige week al duidelijk dat Tien onlangs de statistieken heeft nagelopen getuige de brief die de website http://www.eengoudenkooi.nl heeft ontvangen... Ben benieuwd hoe lang mijn, ala deeplink, streams pagina nog online zal zijn: http://www.gillesdesmit.com/goudenkooi

    geplaatst op
  • Dikke pluim voor Marcel Houtman, chef Talpa.tv en mijn zeer gewaardeerde oud-collega (bij LB). Lekker Mars! Voor diegene die Marcel niet kennen: schande! :-) http://houtwatch.blogspot.com/

    geplaatst op
  • @ Peter lekker actueel weblog van Marcel. Trouwens wat mankeert er aan ex-collega Tromp? :)

    geplaatst op
  • @ Ruud Venturo! :)

    geplaatst op
  • NU.nl:

    (...) Het einde voor Tien, de zender van John de Mol, is nabij. Een samenwerking met RTL Nederland is vrijwel rond, zo schrijft De Telegraaf zondag, op basis van anonieme bronnen.

    Al eerder onthulden beide partijen in gesprek te zijn over het onderbrengen van de programmering van Tien.

    Onbekend is nog hoe de samenwerking er precies zal uitzien. Verwacht wordt dat een aantal succesvolle onderdelen van Tien, waaronder het eredivisievoetbal, worden ondergebracht bij de verschillende zenders van RTL.

    Een nieuwe RTL-zender zou een soort doorstart voor Tien kunnen betekenen.

    De Mol ontkent dat een deal in zicht is. Volgens RTL-baas Fons van Westerloo zal over enkele dagen meer bekend worden gemaakt. (...)

    geplaatst op
  • Marco ik schreef dit al twee weken terug in een column voor Broadcastmagazine. Iedereen neemt dat natuurlijk over zonder bronvermelding :) Overigens NU meldt dat de Wedstrijden bij Talpa minder kijkers scoren, dat is onjuist. Ongeveer gelijk.

    geplaatst op
  • @Albert: Ah, dat heb ik dan weer gemist; volgende keer moet je die columns ook maar eens online zetten!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.