Intermediair PW vernieuwd, maar maakt beginnersfouten

1 maart 2007, 18:50

Omdat het blad 30 jaar bestaat, is de website van IntermediairPW (het vroegere PW, een blad voor HR managers) vernieuwd. Zoals Michel Rijnders op HRlog al schrijft: Buiten het verbeterde uiterlijk kan ik slechts twee nieuwe zaken ontdekken: Er wordt naar multimedia (youtube filmpje) gelinkt onder de rubriek ‘vandaag’ en als je héél goed zoekt vindt je twee weblogs: IPW Strategie en IPW arbeidsmarkt. Als HR blogger denk ik dus: mooi, meteen die RSS feed in mijn RSS reader erbij, wie weet komen er leuke stukjes op. Maar helaas, die ontbreekt. Er is één RSS feed, maar die is voor de hele site (waarin de blogs blijkbaar geen integraal onderdeel zijn, want ik kom de postings niet tegen in de feed).

Ik vraag me dus bij dit soort projecten af waarom grote uitgevers (IntermediairPW is onderdeel van VNU BP, waar ook bijvoorbeeld Computable en Emerce toe behoren) niet één iemand in dienst hebben die gewoon standaard bij elk project betrokken is waar een nieuwe site komt en zegt: geen weblog zonder werkende RSS feed. Ik spreek in deze nadrukkelijk van de grote uitgevers, want ook een partij als Reed Business met zijn website P&O Actueel beschikt niet meer over een RSS feed. Niet meer, want nadat hij maanden lang eerst dagelijk elk bericht opnieuw verzond, verzond hij daarna maanden niets en nu is hij gewoon van de website (full disclosure: ik ben inderdaad een blogger van het P&O Actueel weblog, maar stop daar mede gezien deze zaken momenteel geen tijd meer in). Vanuit P&O Actueel weet ik dat het een kwestie is van onkunde bij de technische realisatie om het allemaal werkende te krijgen, gezien de wel werkende feeds van b.v. Emerce kan ik me dit bij VNU BP niet indenken. Waarom lanceren partijen weblogs zonder RSS? Is dit onkunde, gebrek aan kennis of gewoon desinteresse in de veranderende omgeving?

Bas van de Haterd
Professioneel bemoeial bij Van de Haterd Consultancy

Freelance professioneel bemoeial. Kijkt altijd naar het fundamentele probleem, niet de quick fix. Centrale focus zijn de (online) dialogen met klanten, stakeholders, medewerkers en toekomstig medewerkers (afhankelijk van de opdracht). Actief als interim community manager, projectleider voor nieuwe corporate recruitmentsites, adviseur bij verschillende start ups en inspirator m.b.t. de toekomst van werk (de arbeidsmarkt van de 21e eeuw).

Categorie
Tags

5 Reacties

    Cor

    Misschien is het wel een bewuste keuze van de uitgevers. Bijvoorbeeld omdat ze bang zijn dat door het aanbieden van RSS-feeds views gaan missen van de advertenties op hun sites.


    1 maart 2007 om 19:38
    Piet Koopmans

    Linksboven in de blogs: Home | RSS | Contact | Adverteren | Abonneren


    1 maart 2007 om 21:50
    Jelmer Voogel

    Ze zitten in ieder geval niet te slapen want inmiddels zijn de rss-feeds beschikbaar.


    2 maart 2007 om 06:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!