Piper Internet Research: The User Revolution

Piper Internet Research: The User Revolution

Piper Internet Research: The User Revolution

Het Internet Media and Marketing Research team van de Amerikaanse investeringsbank Piper Jaffray heeft afgelopen week het rapport “The User Revolution: The New Advertising Ecosystem and The Rise of the Internet as a Mass Medium” (425 pagina’s!) gepubliceerd. Voor de reguliere bezoeker van Marketingfacts weinig nieuws maar toch goed om alles nog eens op een rijtje te zien:

  1. We expect global online advertising revenue to reach $81.1 billion by 2011, representing a 21% CAGR (2006-2011).
  2. The User Revolution. The advertising world is going through a revolution, one that we call the “User Revolution” as it is happening primarily with the consumers, who are taking control of content consumption and branding. We believe this trend will cause a significant rise in prominence of the Internet as a major content consumption and marketing medium.
  3. Communitainment. The Internet has increasingly become a principal medium for community, communication, and entertainment—three areas that have collided together and are impacting each other’s growth—generating a new type of activity that we call communitainment.
  4. The Internet Is Mainstream. The Internet has become a mainstream media outlet that now rivals traditional media for reach and advertising dollars.
  5. Media Fragmentation. The proliferation of online and offline media outlets has resulted in shrinking television audiences and an increasingly fragmented media landscape.
  6. The Golden Search. We believe search continues to gain ground, driven by the rise of search as the New Portal, the increasing use of search in branding campaigns, and the local search opportunity.
  7. We believe Google‘s wide variety of non-search-related products creates a virtuous cycle of brand affinity that drives incremental search volume.
  8. Video Ads Could Drive The Next Wave. We believe Internet video ads could become a game changer for large brand advertisers, who are used to the 15- or 30-second TV commercial
  9. Internet Usage Patterns Are Changing. Portals maintain the highest reach, but the fastest growing category of destinations is communitainment sites such as MySpace and Facebook.
  10. Ad networks are experiencing increased demand due to increasing Internet fragmentation, desire for more targeted inventory, increasing usage of networks for branding, and increased site visibility.
  11. Agencies are rapidly evolving into more sophisticated, technology-savvy entities that combine best of breed offerings.
  12. Companies to watch: Google (and YouTube), Yahoo!, Disney, News Corp, Time Warner, Microsoft, InterActive, Facebook, Craigslist, Brightcove, Yelp, SINA Corp., Baidu, aQuantive, ValueClick, 24/7 Media, Netflix, Wikipedia, MobiTV, Digg, and Hakia to be the most important players to watch.

Bron:
Persbericht Piper Jaffray


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • En dat rapport wordt ter download aangeboden voor geregistreerde MF'ers?

    geplaatst op
  • @Bram; het rapport is volledig te downloaden, ik weet niet of het via de PiperJaffray site kan, maar anders via een posting op het blog van Colin Crawford (even doorscrollen naar beneden) die er overigens ongeveer hetzelfde als Marco over te melden heeft ;).
    Het rapport bevat overigens heel, heel, heel veel grafieken, dus je bent er sneller doorheen dan je denkt/vreest.

    geplaatst op
  • @Bram, Rick: ik heb het rapport als media gratis ontvangen maar met vriendelijk verzoek om het niet online te zetten. Blijkbaar houdt niet iedereen zich hieraan dus ik zou zeggen volg de link die Rick hierboven heeft opgenomen!

    @Rick: verbaasd me niets, dat was namelijk ook de tekst uit het bericht dat ik heb ontvangen (en waarschijnlijk ook anderen) ;-)

    geplaatst op
  • Marketing-online heeft inmiddels ook een samenvatting online staan. Het geeft daarbij de 10 online ontwikkelingsgebieden waarbinnen de houding van de online gebruiker sturend is voor de toekomst:

    1 - Communitainment: internet is het voornaamste medium geworden voor communities, communicatie en entertainment. De drie domeinen werken op elkaar in en bevorderen de onderlinge groei waardoor een nieuw type activiteit ontstaat, communitainment. Die ac-tiviteit neemt tijd in beslag die voorheen aan traditionele types van online content con-sumptie werd besteed.

    2 - Usites: de zogenaamde User generated sites of Usites die traffic van de traditionele si-tes inpikken en adverteerders en uitgevers voor problemen stellen.

    3 - Het internet is nu een ‘mainstream’ medium, het belangrijkste medium op het werk en na televisie staat het op twee in de huiskamer.

    4 - De internetgebruikspatronen wijzigen en gaan richting Usites, communitainment sites, search en weg van traditionele portalen.

    5 - User Generated Brands, de gebruiker bepaalt zelf welke inhoud en welke merken aan bod zullen komen.

    6 - Mediafragmentatie: adverteerders zullen meer gediversifieerd moeten inkopen bij zo-wat alle types van media om de beoogde impact te realiseren.

    7 - Het ‘gouden’ zoeken: ‘search’ wordt de nieuwe portal

    8 - De dominantie van Google zal zich waarschijnlijk uitbreiden naar nieuwe niet-zoek gerelateerde domeinen

    9 - Online video-advertenties zullen een belangrijke rol toebedeeld krijgen bij de merkop-bouw en nog meer budget afsnoepen van de traditionele media

    10 - Ontstaan van advertentienetwerken om de fragmentatie ook op het internet het hoofd te bieden en agentschappen die de technische inzichten en mogelijkheden combi-neren om de meest adequate kanaalkeuzes te verantwoorden.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.