• E-mail
    wordt gesponsord door
  • Usability & design
    wordt gesponsord door

Waarom worden e-mails geopend?

Waarom worden e-mails geopend?

{title}

Hoe zorg je er nu als marketeer voor dat je e-mails worden geopend? Het Amerikaanse bedrijf Return Path hield een onderzoek onder 2.413 respondenten tussen de 18 en 54 jaar in de VS en Canada. Het blijkt dat de afzender, en de eerder geopende e-mails van dezelfde afzender, die interessant waren, door meer dan de helft van de respondenten is genoemd. De derde belangrijkste reden is de onderwerpregel. E-mailmarketing blijkt ‘hot’ te zijn als we naar de laatste postings over dit onderwerp op Marketingfacts kijken. Het bedrijf Web Marketing Today heeft zijn gedachten laten gaan over uitkomsten van het onderzoek en heeft een aantal tips opgesteld:

• Zorg dat de ontvanger je kent
Regelmatig e-mailen helpt om gekend te worden. Te weinig e-mailen en ze onthouden je naam niet. Te vaak e-mailen betekent dat je mail niet wordt gelezen. Het testen van de juiste frequentie is aan te bevelen

• Vertrouwen opbouwen
Het is lastig om ‘gedwongen’ vertrouwen op te bouwen. Een bedrijf die zijn zaken op orde heeft, afspraken nakomt en vriendelijk overkomt, bouwt vanzelf vertrouwen op.

• Persoonlijke aanpak
Het aanwijzen van een persoon binnen de organisatie die op persoonlijke en vriendelijke wijze invulling geeft aan de e-mail, scoort bij de ontvangers.

• What’s in it for me?
Waarom zou ik de e-mail moeten lezen? Wat heb ik aan deze informatie? Dergelijke vragen zal menigeen zichzelf stellen als er een e-mail binnenkomt met al dan niet commerciële informatie. Zo lang de informatie waardevol is, zullen de e-mails geopend blijven worden. Ook als er toevallig een keer informatie bij zit waar je niet echt wat aan hebt zullen ze zichzelf niet direct afmelden. Als er op langere termijn steeds ‘waardeloze’ informatie wordt verstrekt zullen ontvangers zich wel afmelden.

Conversie begint zoals in een eerdere posting dus in de e-mailbox. Het onderzoek van Return Path onderstreept dit nog eens.


Delen

0
0


Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Denk dat er een balangrijke tip bij kan : De emailing versturen tijdens die uren waarop de meeste ontvangers ook achter hun computer zitten. Een emailing die s'ochtends tussen 10 andere ongeopende mails zit heeft minder kans dan een emailing die tijdens de werkdag binnen komt.

    Misschien heeft ook iemand ervaring met betere resultaten op bijvoorbeeld dinsdag dan maandag ?

    MvG

    Henk

    geplaatst op
  • @Henk: uiteindelijk wil je natuurlijk per individu weten op welk tijdstip je je bericht moet verzenden.

    geplaatst op
  • Inderdaad goede links, bedankt voor de info !

    Een ander punt is te weten wanneer de concurenten emails verzenden, wij werken in de premiums en gifts branche, ons bedrijf is in Barcelona gevestigt. We hebben enkele concurrenten in Nederland die zeer veel emaings verzenden aan de wederverkopers, het is pratisch spam, we zijn op hun emailings geabonneerd om te voorkomen dat we dezelfde dag mailen.

    MvG
    henk
    http://www.ppiblog.com

    geplaatst op
  • Het versturen van je email net nadat de concurrentie een email heeft verstuurd hebben we eerder slipstreammarketing genoemd ;-)

    geplaatst op
  • Ben het hemelaal eens met de onderzoeksresultaten.

    @Henk: Het blijft lastig om precies op persoonsniveau te targetten als het gaat om het sturen van een e-mail in de verwachting dat je de enige bent en dus bovenaan in de mailbox staat, klaar om gelezen te worden. Lastig omdat niets zo veranderlijk is als consumentengedrag (ook in BtoB) en geen enkele dag hetzelfde is qua datzelfde gedrag.
    Lastig ook temeer bestaande e-mail marketing software pakketten -waar veel bedrijven gebruik van maken- weliswaar persoonlijke opens registreren (wat praktisch gezien niet perse 'lezen' hoeft te betekenen) maar dit 'opengedrag' weer moeilijk kunnen bundelen (op persoonsniveau) tot een goed herkenbaar en 'logisch' persoonlijk gedragspatroon.
    Ook zijn deze zelfde e-mail software pakketten nog niet klaar om een e-mail nieuwsbrief of aanbieding zo gefragmenteerd te sturen qua verzenddag en tijdstip dat het op persoonsniveau dus ‘op het door analyse bepaalde juiste moment' wordt afgeleverd.
    Laatste punt. Al heb je al die kennis van individueel consumentengedrag en ook de techniek ervoor, dan is het zo dat al je 'e-mail marketing contact concurrenten' dit ook gaan doen en de mailbox dus weer overspoelt raakt op hetzelfde moment…….. lastig vak hebben we hoor…

    Ik blijf van mening dat als je de afzender van de e-mailing 'herkent' en die 'vertrouwt' en daar e-mail van 'verwacht' met daarin 'persoonlijk relevante' boodschappen, dan open en lees ik die mail toch wel, ongeacht de dag of tijdstip in de week.

    geplaatst op
  • In dit onderzoek is het tijdstip van het verzenden van de e-mail niet meegenomen en dus buiten beschouwing gelaten. Dit is in eerdere postings al voor het voetlicht is gebracht.

    geplaatst op
  • Goed onderzoek. Maakt je weer helemaal scherp. Wat ik jammer vind is dat het onderzoek is gebasseerd op antwoorden van mensen en niet op het meten van het gedrag van mensen. Zelf vind ik het moeilijk om exact te zeggen waarom ik een mailing open of niet.

    geplaatst op
  • Drie jaar na dato zijn dit nog steeds waardevolle tips! Ook in een B2B marketing omgeving.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.