Yahoo! vraagt gebruikers om feedback

17 februari 2007, 18:33

Yahoo! vraagt gebruikers om feedback

Wehkamp

Yahoo heeft een site gelanceerd waarop gebruikers kritiek op de producten van het internetbedrijf kunnen posten. De bijdragen op het Yahoo! Suggestion Board worden vervolgens door andere gebruikers beoordeeld.

Dat laatste gebeurt met behulp van een stemsysteem, vergelijkbaar met dat van de populaire linksite Digg. Suggesties of klachten kunnen weggestemd worden, of juist steun verwerven en zo bovenaan de pagina komen.

Ook kunnen gebruikers op elkaars suggesties reageren. Medewerkers van het bedrijf nemen deel aan de discussie.

Yahoo hoopt op die manier snel te zien welke kritiek de gebruikers het belangrijkste vinden. Voorlopig oogst de site zelf ook aardig wat kritiek: veel lezers van Yahoo’s weblog spreken er schande van dat het bedrijf het ontwerp van Digg gekopieerd heeft.

Bron:

http://www.nu.nl/news/979531/50/Yahoo_verzamelt_kritische_noten_op_eigen_site.html

{title}

http://www.planetfeedback.com/

Current TV Feedback

http://www.nwitv.com/community/6

http://www.custominsight.com/

http://www.custfeedback.com/

http://research.microsoft.com/displayArticle.aspx?id=1067

Customer Feedback Summit 2007

http://www.iqpc.com/cgi-bin/templates/genevent.html?topic=236&event=11703

http://www.tarp.com/

Hoe moeten bedrijven omgaan met online klachten?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!