VNU begint b2b televisie in UK

12 februari 2007, 05:58

Afgelopen week werd bekend dat VNU Business Publications in de UK vier online tv-portals lanceert. De portals krijgen de naam van vier belangrijke bladtitels van VNU BP: VNUnet, Computeractive, Accountancy Age en Computing (via: MarketingTribune).

De van oorsprong Nederlandse uitgever is in het Verenigd Koninkrijk actief met twintig vaktitels. Op de portals zijn reportages in streaming video te zien. De reportages worden door eigen redactionele teams geproduceerd, maar bevatten ook producties van zelfstandige producenten. VNU BP heeft nu ongeveer 4 miljoen unieke bezoekers per maand op de websites van de vier betrokken titels. Het toevoegen van beeldinformatie moet de bezoekersaantallen een forse duw in de rug geven. Op die manier hoopt VNU BP zijn positie op de advertentiemarkt te versterken.

Afgelopen week werd ook bekend dat private equitybedrijf 3i de overname heeft voltooid van VNU BME. Nieuwe ceo van VNU BME wordt Erik Hoekstra, nu managing director Nederland. Rob van den Bergh (adviseur van 3i en tot vorig jaar ceo van VNU) wordt voorzitter van de raad van bestuur. VNU BME heeft meer dan 70 vakbladen in Europa (inclusief de hierboven genoemde titels).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    jakbou

    Dit berichtje komt in een ander daglicht te staan met de ankondiging dat VNU Business Publication Ltd in Londen verkocht wordt door de investeringsmaatschappij 3i aan het uitgeversbedrijf Incisive Media van de investeringsmaatschappij Apax. Daarmee geeft VNU MBE zijn oudste internationale expansiebedrijf sinds 1980 (en mijn oude stekkie van 1982 tot 1986) op.

    (VNU BPL werd opgebouwd rond een aantal tijdschtiften in automatisering en accountancy. Deze tijdschriften waren losgeweekt van de Haymarket Group, waarvan Michael Hesiltine, minister in het kabinet van John Major, mede-eigenaar was. De overname verliep echter niet zonder problemen, want de gevolmachtigde namens de verkopers kreeg aan het begin van de teken bijeenkomst een beroerte, maar tekende op de brancard nog de stukken. Bron: VNU: van Haarlem naar Manhattan. Boom; 2005).


    12 februari 2007 om 07:34
    Gijsbregt

    marco,

    Wederom een bevestiging dat er in de markt ruimte is voor marketingfacts.tv!


    12 februari 2007 om 09:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!