Hoe gaan bedrijven om met het fenomeen weblogs?

5 februari 2007, 20:24

Wii have a problem

Ter voorbereiding van diverse presentaties dit voorjaar (o.a. MWG-Congres 2007) ben ik een aantal cases aan het uitwerken waarbij bedrijven op een opmerkelijke manier gebruik hebben gemaakt (of juist niet) van de blogosfeer. Van de volgende cases heb ik inmiddels cijfer- en beeldmateriaal verzameld en uitgewerkt in presentatievorm:

Welke cases missen jullie nog in het overzicht? Aanvullingen of opmerkingen op bovenstaande cases zijn uiteraard ook meer dan welkom!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

9 Reacties

    Boris Veldhuijzen van Zanten

    Yep, ben er nog steeds blij mee maar kan nog steeds niet photobloggen…


    5 februari 2007 om 22:14
    media

    Inderdaad een goede aanvulling Eduard, thx!


    6 februari 2007 om 09:02
    Van Alles

    De Geen Stijl Doritos actie? Leuke omgekeerde case wellicht.


    6 februari 2007 om 12:07
    Edwin

    In het boek “naked conversations’ vind je ook nog wel een paar mooie tips

    Persoonlijk vind ik het nog steeds bijzonder wat bloggen heeft gebracht voor de opvattingen over microsoft: behoorlijk gekanteld.

    En gek genoeg zou je van Google ook een open blogsfeer verwachten maar zij bloggen juist weer vooral over zichzelf. Naked conversation zegt daar interessante dingen over.

    Misschien niet zo spectaculair maar wel tot de verbeelding sprekend…


    6 februari 2007 om 23:35
    Gijsbregt

    @ Marco’s presenatie voor MWG

    Mooi verhaal, jammer dat ik er niet bij kan zijn. Volgens mij kan je rapido door de eerste paar sheets. Iedere persoon werkzaam in de media die die nog niet kent, mag direct met pensioen.

    Ik vind je verhaal over hoe mensen interacteren met de merken (via de diverse niveau’s van betrokkenheid bij een blog) ook erg mooi, maar dat komt hier vast nog in terug.

    Succes!


    8 februari 2007 om 07:26
    media

    Ik heb 60 sheets voor 25 minuten dus dat wordt inderdaad rap door de eerste sheets om tijd over te houden voor de cases. Geen idee wat het niveau is in de zaal. Als het vooral offline mediaplanners zijn dan vraag ik me af in hoeverre wikipedia, flickr, youtube en myspace bekende materie voor ze is. We zullen wel zien!


    8 februari 2007 om 07:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!